Maj i ett inlägg

0kommentarer

Sju veckor har gått sedan påsklovet och sedan jag skrev här... Jag har främst inte haft tid att skriva pga några riktiga fullspäckade veckor under slutet av terminen samtidigt som jag inte riktig haft motivation att göra det heller. Inte ett enda inlägg har det blivit i maj så här kommer en tillbakablick av vad som hänt sedan sist.
 
Spenderade fyra härliga dagar i Barcelona med Emelie och Josse under påsklovet. Bortsätt från ganska trist väder var det en mycket trevlig resa med lååånga promenader runt om i stan (med Emelies kollektivtrafikskräck i utlandet var det bara att traska ;)). Vi turistade och såg många av alla Barcelonas "måsten", åt massa god mat och shoppade en del. Mina favorier var saluhallen (vilket fantastiskt ställe!! Så mycket frukt och färskvaror och god mat att man bara ville köpa massor!), Park Güell (en jättestor park uppe på en höjd strax utanför stan med utsikt över hela Barcelona) och Maremagnum (en gigantisk ponton i hamnen där man kunde strosa runt, shoppa och äta riktigt god tapas). 
 
Veckan efter lovet var det Valborg. En dimma... Haha neejdå men mycket vin och dans på Schalgerbaren blev det tillsammans med bland annat Jessica, Johan och Hannes. Gick mitt första första maj-tåg också och bar stolt knappen "Ingen ung utan jobb"! 
 
Mellan allt det roliga försökte jag hinna med lite fysiologiplugg men den mesta av tiden gick åt att planera Kostbollen. Ett årligt event för dietister och kostvetare från Umeå, Göteborg och Uppsala. Jag och Matilda roddade allt kring all mat som skulle serveras till alla 130 gäster under helgen. Det var mycket jobb både innan och under helgen men tillsammans med alla fina personer som hjälpte oss gick det jättebra! Det blev verkligen en lyckad helg med mässa, föreläsning med Mårten Nylén, brännbollsturnering och finsittning. Som sagt, mycket att stå i både under och innan helgen men också så kul! Alla i projekgruppen gjorde ett fantastiskt jobb och jag är stolt över oss! :D
 
Efter den helgen drog tentaplugget igång på allvar och jag bänkade mig på den vanliga platsen i Tornet. Frukost, lunch, middag och mellanmål värmdes i skolans mikrosar och vi hade i princip lika gärna kunnat övernatta där. Det var svårt att hitta motivstionen för att jag kände mig ganska slutkörd efter Kostbollen och förkylningen jag drog på mig i samband med detta. Tur att Jessica och Johan satt i sofforna bredvid och stöttade mig! :)
 
Mitt bland detta valdes ny styrelse till vår kårförening Cibus och till Sahällsvetarsektionen och nu mera kan jag titulera mig som ordförande i Cibus och vice ordförande i sektionen (som om jag inte hade tillräckligt att göra...?!). Det kommer alltså bli fullt upp även i höst men det ska också bli kul! Att ha Matilda och Sara vid min sida som har stenkoll på arbetet i Cibus så vet jag att det kommer går bra! :) 
 
Avslutade terminen ganska tidigt i Umeå med tjejerna och två boxar vin i Rådhusparken. Solen värmde, allt var spontant och fantastiskt! Hann med lite solbad vid Nydalasjön, grillning och ett galet svettigt och så roligt sista cykelpass på IKSU också innan jag flög söderut.
 
Kom hem till Sthlm i slutet av maj och har de senaste veckorna varit på S:t Görans sjukhus och haft fältstudier. Det innebär att jag gått bredvid dietisterna där för att få en större inblick i arbetet. Det har verkligen varit spännande och lärorikt och jag ser fram emot mitt framtida yrke! :)
 
Över Kristi himmelsfärd förra helgen gjorde jag och Linnea en mer och mindre cyklad cykelturné. Vi cyklade Sollentuna-Lagnö-Östhammar-Sollentuna och samlade ihop ca 40 mil inför kommande Vätternrundan. Mycket välbehövligt med tanke på att jag innan det bara fått ihop ca 25 mil i Umeå. Vi fick cykla i både regn, vind och sol. Vi cyklade 2, 2 mil fel mellan Lagnö och Östhammar och fick känna på att sitta länge på cykeln. Och det kändes i kroppen kan jag säga! Vättern blir mycket spännande i år...
 
I måndags firade vi pappas födelsedag med middag hos Bella och Janne, i tisdags natt lämnade jag in terminens sista arbeten och fick äntligen sommarlov!! Såå fantastiskt skön! I och med detta är jag och mina klasskamrater halvvägs genom utbildningen!
 
Igår firade vi Linneas hälsopedagogexfamen och idag Pelles student, grattis till er båda! :) Nu rullar tåget mot Göteborg, Kicki och Håkan Helldtröm! :D
 
Jaa det här var ändå en ganska så kort resumé av de senaste sju veckorna. Massor har hänt och tiden har bara sprungit iväg! Nu väntar några veckors ledighet och sen jobb på Upper Crust. Jag ska försöka hålla er mer uppdaterad nu framöver! :) Trevlig helg vänner! 

Kommentera

Publiceras ej