Fadder

0kommentarer

Som vanligt rusar tiden iväg, jag vet att jag alltid tjatar om det men det är ju verkligen så! Förra fredagen skrev vi (jag och mina klasskompisar) tenta i Kost & Folkhälsa och avslutade där med första året på dietistprogrammet. Under helgen slog vi på stort och firade vi det i kombination med min och Louise födelsedag. Vi åt middag och hade en jätterolig kväll här hemma i korren som avslutades på Origo. Söndagen var inte lika jätterolig, känns att man fyllt 26... :P I måndags var det dags att påbörja år två för vår del men också att välkomna de nya dietisterna till deras första år. Dessa dagar liknar med andra ord väldigt mycket dagar som dom såg ut för exakt ett år sen. Skillnaden är att jag då var nolla, nu är jag fadder. Räknar man med denna nollningen är detta min fjärde, och förhoppningsvis sista! Det är givetvis roligt men också hektiskt och väldigt intensivt så nu får det nog vara sista gången :P

Dagarna är långa, knökfulla med aktiviteter och hjärnan går på högvarv för att allt ska gå ihop. Jag känner mig inte stressad egentligen för trots att det är mycket har jag läget under kontroll, tror jag i alla fall... Haha! Men efter den här dagen med morgonspinning, grupparbete, lunchmöte med studentföreningen, mera grupparbete, möte med sektionen, tårtbakstävling med nollorna, grymträning och renskrivning av mötesprotokoll är jag rätt så urvattnad. Sängen ser fantastiskt skön ut så nu ska jag krypa ner och sova och ladda in för veckans sista hektiska dag innan det blir lite lugnare i helgen! :)

 
Säger god natt med denna här vackra bilden från ett vintrigt Umeå!
 

Kommentera

Publiceras ej