Helg med mamma!

1kommentarer

I torsdags kväll lämnade jag in hemtentan i psykologi vilket innebär att första momentet av andra året redan är över (förhoppningsvis!). Det har varit tre fullspäckade veckor med psykologiplugg och nollning med de nya dietiststudenterna. Vi har pluggat, bakat, åkt pulka, haft fem-kamp, varit på EPP, haft maskerad och massa annat. Jag missade avslutningen och finsittningen på Origo i helgen men det var det trots allt värt för jag har haft en superbra helg hemma i Sthlm tillsammans med mamma! :)

Flög ner till Sthlm tidigt i fredags morse där mamma väntade med frukost hemma hos Annika. Vi åkte till gammelmorfar och hälsade på innan vi bänkade oss i soffan resten av kvällen, såg OS-invigningen (säga vad man vill om Ryssland som arrangörer men vilken fantastiskt show de bjöd på!), babblade, åt lite för mycket gott och hade det hur skönt som helst. Lördagen bjöd på Stockholm Furniture & Light Fair där Bella ställde ut sin snygga och praktiska stol som hon tillsammans med några från sin klass har designat och producerat. Verkligen kul att se, och alla från hennes skola som ställde ut hade producerat riktigt fina möbler. Imponerande! Efter fem timmar mässa begav vi oss in mot city, efter en del strosande hamnade jag och mamma på Monks där vi åt fantastiskt goda musslor, drack massa god öl och babblade i över fem timmar. Precis vad jag gillar att göra och speciellt tillsammans med mamma! Igår blev det ett sista besök hos gammelmorfar. Vi åt sillunch och tittade i gamla fotoalbum. Kvällen blev lugn men soffhäng för mig och mest packande för mamma.
 
Efter en lugn, skön och mysig helg är jag nu tillbaka i Umeå med illamående och magsmärtor som började i morse, hoppas innerligt att det bara är nått tillfälligt med tanke på skolan och att det endast är 14 dagar kvar till Öppet Spår....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Nattis

10 Feb 2014 22:09

"Alltså, tänk dig den här under en stjärnhimmel!" Kan inte bara någon annan än du 😄

Svar: Hahah så typiskt att ni kom precis då, men så kul att träffa er! :D
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej