Varmt Välkomnande!

1kommentarer

I fredag eftermiddag tog jag snabbtåget från Sthlm till Umeå... Med drygt 30 minuters försening pga av några som tyckte det passade bra med en promenad på spåret i Gävle tog det "bara" 6,5 h. Och 6,5 h med tåg den sträckan är ändå snabbt med tanke på att nattåget tar 12 h... Haha! Och när man får åka med SJ3000 så är resan mycket behaglig! Det är bekväma, breda säten, mycket utrymme för fötterna och gott om plats för väskor och annan packning. Tågen går snabbt och ljudlöst och det känns lite som att åka första klass i de vanliga SJ-tågen, som lite lyx :) Anlände till Umeå runt tolv på natten och tog mig genom campus där det var fullt nattligt ös med massa nolling. Kom innanför dörren och det luktade stekos i hela korridoren och sjukhus inne på mitt rum. Det kändes tomt och omysigt men ändå så bra ändå. Underbart skönt att får sova i sin riktiga egna säng igen och jag sov som en stock! Inga hetsiga krigsdrömmar eller massa uppvaknanden som jag haft flera nätter i rad innan, superskönt :)
 
Umeå bjöd på ett varmt välkomnande med massa trevliga helgaktiviteter. Inledde lördagen med ett pass på IKSU, såklart! Första på 90 dagar.... Jag kände mig som ett barn på julafton innan och efteråt var jag härligt trött. Blev Indoor och Core som premiärpass för hösten. Efter passen blev det storhandling ute på Ersboda och att släpa kassarna hem på bussen var döden!! Saknar bilen hemma i Sthlm... :P Stoppade vinet på kylning, svidade om och begav mig till Umedalen för kräftskiva med massa kostvetare hemma hos Therese. En hiskeligt trevlig kväll i gott sällskap som slutade på schlagerdansgolvet (där dom spelade allt annat än schlager?!) på Rex. 
 
Igår morse var det uppställning i allrummet 09,00 för diverse sista-sommarlovs-dags-aktiviteter. Stränga order från Grann-Gurra! ;) Att komma upp var inga problem men att fortsätta dagen var mer kämpigt, som jag var trött!! Men lite frukost och cola gjorde susen! Vi (läs: jag) började med att "meka" med hans nya cykel, sen traskade vi över gatan och plockade blåbär i skogsdungen där några timmar innan vi promenerade till och från Ersboda för att kolla in Stadium-rean och diverse nödvändigheter till korren. Väl hemma och dyngsura av regnet slängde jag mig på sängen och kände mig som en överkörd vante... Pallade mig upp och tog tag i kaoset som jag lyckats skapa i mitt rum för att jag inte plockat upp mina väskor. Det tog sin lilla tid att få ordning på allt, jag fattar inte att jag har så mycket saker?! Sen fick jag äntligen avsluta kvällen i soffan med söndagsfika tillsammans med de andra i korren.
 
Känns skönt att vara tillbaka i Umeå (tror jag..) och kul att avsluta sommarlovet med en rolig och produktiv helg! :)
 
  
Rymligt på SJ3000.
 
 
Rätt trist atmosfär att komma hem till...
 
          
Kräftskiva i goda vänners lag!
 
     
Bärplock med Gustav :)

1 kommentarer

Johan

02 Sep 2013 16:45

Men du är ju inte så stor heller, hade jag åkt det tåget hade mina knän ändå tagit emot sätet framför... :P

Svar: Fast du hade kanske sluppit sitta med knäna i hakan?! ;)
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej