Skolstart!

0kommentarer

Skolstart? Låter som om man vore 7 år och börjar ettan... I stället är man 25 år och börjar sin andra termin på dietistprogrammet och sin sjunde termin totalt på universitetet... I söndags hade jag nog inte insett att sommarlovet var över och det var dags att återgå till verkligheten, vardagen, plugget?! Jag hade nog fortfarande inte fattat det igår morse när jag, Nikki och Zandra sällskapade till campus. Lite skumt att ytterliggare ännu en gång börja i en ny klass. Visserligen känner jag ju igen de flesta och har umgåtts en del med många men ändå, lite konstigt sådär, men jag är ju samtidigt van vid det här laget... :P Vi inledde lugnt med kursintro, massa info och en lite rundvandring i kök och lokaler där vi kommer hålla till nu de närmaste 8 veckorna. Det som står på schemat är Livsmedelskunskap och Matlagningstekning (LivMak) 13,5 hp. Många, långa, obligatoriska dagar där mycket praktiskt i köket blandas med teori och grupparbeten. Med en studiehandledning på 36 sidor så inser man att det är måånga uppgifter som ska tryckas in under dessa veckor. Det är en hektiskt period som väntar men jag tror också att det kommer bli en väldigt rolig period! Att dagligen få laga och äta mat i 8 veckor känns lixom helt okej! ;) Av vad jag har hört är detta en av programmets roligaste kurser så man får passa på att njuta! :) Men jag får lov att återkomma efter dagens 8-17-pass med hurvida jag njutit eller inte....
 
 


 
 
Alltid sol på Campus? Kanske inte, men i alla fall första dagen :)

Kommentera

Publiceras ej