"Dig skulle jag INTE vilja åka bil med"

0kommentarer

Efter gårdagens föreläsning när jag satt längst bak i salen och fick kisa för att se vad det stod på tavlan kände jag att det nog är dags att göra en synundersökning...
 
Idag när jag strosade runt på universitetets Välkomstmässa fick man göra en gratis synkoll hos KlarSynt i nån form av apparat, inga bokstäver i olika storlekar utan man bara stirrade in i en maskin där man såg en bild som ändrade skärpa. Efter några sekunder skrevs en kvitto ut med ett resultat...
 
Mannen från KlarSynt: "Jaha Alexandra, vad använder du för glasögon idag?"
Jag: "Va? Nej alltså jag har inga glasögon..."
Mannen (med uppspärrade ögon): "Inga alls?!"
Jag: "Haha neä..."
Mannen: "Oj! Dig skulle jag inte vilja åka bil med, du ser ju ingenting på långt håll! Du är väldigt närsynt!"
 
Det är visserligen lite oskarpt när det gäller detaljer på längre håll, men jag är ju inte blind, som det lät på honom :P Testet var givetvis inte 100% och han rekommenderade mig att göra en vanlig synundersökning också men han kunde konstaterade att jag garanterat behöver glasögon. Och att jag förmodligen alltid kommer vilja ha dom på mig, inte bara när jag kör bil eller är på föreläsningar... Såå, tiden är kommen för mig att joina resten av glasögonormarna i min familj! :D
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej