Tenta-p

0kommentarer

Jaha, då var det dags... På plats i skolan 07.45... Från och med idag börjar mitt gamla liv! Nu är det åter dags att stänga ute världen och ägna all tid åt tentaplugg. Igår hade vi sista kökslektionen och det som återstår av detta första moment för höstterminen är två examinationer och en tenta... Alltså vaaart tog tiden vägen?! Hur kan det redan gått nästan 8 veckor av den här terminen? Hur kan första kursen snart vara klar? Min hjärna som knappt fattat att sommarlovet är slut och så är första delkursen snart redan over and out? Å ena sidan känns det som en evighet sen jag kom tillbaka hit upp till Umeå. Kräftskivan, sol och bad och allt annat vi gjorde första veckan känns som förra terminen men å andra sidan känns det inte alls länge sedan jag var hemma och hade sommarlov och jobbade för fullt, konstigt det där med tiden och tidsuppfattningen. Och så frustrerande att jag som inte kommit in i plugget än trots att vi haft fler inlämningar, seminarium och duggor. Jag har gjort precis vad som krävs och inte ansträngt mig det minsta lilla utöver det, och trots det har varje timme av dagen varit fullsmockad! Hektisk kurs med andra ord. Nu är det i alla fall på tiden att jag väcker plugghjärnan och rycker upp mig för jag ska banne mig naila tentan! :D
 
Först på plats...
 
Livsmedelsvetenskapsboken är min nya bästis!
 
Och lite såhär känner jag mig....
 

Kommentera

Publiceras ej