Omättad hunger

1kommentarer

Har ni någon gång varit så hungriga att ni inte kan fokusera på nått annat? Blodsockret är så långt att man knappt förmår sig att stoppa in matlådan i mikron. Man är så ivrig på att få börja äta att man nästa skiter i om maten är genomvarm eller inte. Man slevar in maten och allt smakar så otroligt gott! När man väl ätit vill man bara ha mer och mer och mer. Det är som ett svart hål där allt försvinner spårlöst.
 
Den enda gången jag känner denna omättbara hunger på riktigt är efter ett intensivt simpass. Känslan är frustrerande men också så underbar! Tröttheten, hungern, nästan som en känsla av apati blandat med lycka och förnöjdhet - känslan är oslagbar.
 
Jag har ätit för en hel dag till middag... Ugnsbakad sej med potatismos, en korg med cocktailtomater, en avokado, två finn crisp med färskost, en kiwi. Japp, och ändå är hålet inte fyllt! Så för att götta mig lite till slängde jag ihop en superenkel och 3 minuter snabb "äppelkaka" som jag tänkte dela med mig av.
 
Smält 25 gram smör i mikron, blanda med 1 dl fiberhavregryn, kanel och lite stevia sugar (eller vanligt socker eller vaniljsocker eller inget socker alls). Skiva äpple tunt, lägg upp bitarna på ett fat, strö över mer kanel (om du älskar kanel lika mycket som mig), smula över havregrynsblandningen över äpplena och mikra på 600W i ca 3 minuter så att äpplena blir mjuka. Vill du ha nått extra till passar det bra med lite kvarg blandat med vaniljpulver.
 
 
 
Snabbt, enkelt, fett, sött, gott och förhoppningsvis mättande! Och trevligt till fredagsmyset som jag ska fortsätta med nu :) Trevlig kväll gott folk!
 

1 kommentarer

Johan

12 Oct 2013 18:16

Såg oerhört gott ut!!:)

Svar: Å det var det också :D
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej