Inspirationsdag på IKSU

0kommentarer

Idag var det dags för IKSUs årliga (eller har dom kanske två/år?! Dålig koll...) inspirationsdag! En dag med blandade pass med IKSUs egna ledare men också med mer kända och mindre kända ledare utifrån. Man kan prova allt ifrån danspass, olika rörlighet- och styrkepass till spinning och utomhuspass. Jag hade bara bokat ett pass på förmiddagen, "Street Fight" tillsammans med Sofia, för att ha eftermiddagen fri till tentaplugg. Men jag blev så taggad att prova något annat och med tanke på det fina vädret Umeå bjuder på idag så blev det även "Get Out".
 
"Street Fight" leddes av Norberto Lacourt, en för mig okänd instruktör. Han var dock riktigt bra, ödmjuk men ändå stenhård. Passet var en mix av flera olika kampsporter med sparkar, slag, armbågar och knän både stående och på golvet. Vi körde två och två med handskar och bitsar och det var ett sjukt köttigt, roligt, jobbigt och svettigt pass. Man fick chansen att slå ut lite aggressioner och jag kände mig verkligen helt slut men också väldigt upprymd när jag gick där ifrån - fasen så kul det är att svettas och ta ut sig totalt!
 
Andra passet, "Get Out", leddes av ToppHälsas träningsredaktör Erika Kits Gölevik, en riktigt trevlig och inspirerande människa! :) Det var ett tufft och boot camp-liknande pass med övningar både enskilt, i par och i grupp. Vi använde vår egen kropp, de andra deltagarna och naturen runt om kring som redskap och motstånd. Det var verkligen träning för hela kroppen, både styrka och kondition och massor med nya, utmanande och inspirerande övningar. Det var också så himla skönt att vara ute och inse att man kan göra så mycket mer än att bara ta en joggingrunda utomhus. Man kan verkligen använda det mesta som redskap och motstånd, framförallt kan man använda sig av varandra och skapa utmanande och tunga parövningar. Och jag gillar verkligen slogan för detta pass: "Din kropp är ditt redskap - naturen ditt gym". Känns så rätt bara!
 
Just nu känner jag mig slut i både kropp och knopp, men också så himla glad! Det är ju så underbart att få testa nya saker och få ny träningsinspiration, men framförallt är det bara så gött att svettas massor! :D
 
Två klenisar som fick sig en rejäl omgång på "Street Fight"... Måste älska Sofias attityd! :D

Kommentera

Publiceras ej