Vårfeelings...

2kommentarer

Det är mitten av årets mörkaste månad och jag har haft vårfeelnings hela dagen?! Det började med att när jag gick ut i morse så kändes det som vår i luften och gruset på gångvägarna kändes som det som är kvar efter vintern innan det sopas bort. Mössa, vantar och min tunna dunjacka var alldeles för varmt när jag cyklade till skolan. När jag kom in i Lindellhallen så luktade det engelska. Alltså dofterna påminde om vårterminen och därför också engelskan. Fick solen rakt i ögonen under större delen av dagen, vilket i och för sig var härligt men också sådär lite för varmt som när solen börjar värma på våren och man sitter inomhus i nått som liknar en bastu. Senare på eftermiddagen var jag på Emelies spinningpass och då körde hon sitt gamla pass från i våras och flera av låtarna förknippar jag verkligen med våren här uppe i Umeå. Såå denna söndag har kantats av dofter, situationer och låtar som jag väldigt starkt förknippar med våren som var. Underbara känslor egentligen men det känns helt fel med sånna nu när jag helst av allt vill ha kyla och snö och allt vad det innebär! Jag vill åka skidor nu, jag vill kunna ha på mig min mysiga tjocka dunjacka, jag vill julpynta, tända adventsljus, dricka glögg och se på julkalendern! Det är vad jag vill nu. Sen efter det och lite till då kan våren och vårkänslorna få komma :) Men nu passar det ju inte alls! Så ge mig snö NU tack!!
 
Värmade vårsol i november...
 

2 kommentarer

Johan

17 Nov 2013 22:09

Skönt att ni inte har snö.. blir ingen tjuvträning inför Vasan..Gillar't! ;)

Svar: Vadå tjuvträning?! Ingen träning är tjuvträning, du kommer bara ha lite att ta igen när du är tillbaka ;) (om det nu behagar komma nån snö vill säga...)
Alexandra Eriksson

Emelie

18 Nov 2013 06:27

Lär mig dricka glögg någon dag snart <3

Svar: När vi båda är tillbaka här uppe efter hemresa så tar vi en skink- och glöggkväll tycker jag!! :D <3
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej