Som ett brev på posten...

0kommentarer

kommer halsont och feber så fort man slappnar av... Så himla typiskt! Igår avslutade vi äntligen (!!) den galet intensiva metodkursen vi läst under den senaste månaden. Det har känts som dygnet-runt-plugg i fyra veckor, bortsett från de fyra dagar jag var hemma i helgen. Grupparbete och många individuella inlämningsuppgifter har avlöst varandra om vartannat. Rapportinlämning i måndags, hemtenta och skriva opponentrapport i tisdags, redovisning av rapport och opponering igår, efter det revidering av rapporten, inlämning av slutrapport, grupputvärdering, individuell utvärdering och slutligen sista logginlägget. 21.00 igår var jag klar med allt, satt mig i fåtöljen och andades ut. Då smög det sig på, halsontet och frossan. Kallsvettades och frös fram till 01.30 då jag äntligen somnade. Sov fram tills nu och mår ändå bättre, har i alla fall inte feber men fortfarande halsont. Känns som sagt så himla typiskt! Så fort man slappnar av efter en intensiv period, vilket egentligen hela terminen varit så blir man sjuk. Idag är vi helt lediga utan att behöva tänka en gnutta på plugg för imorgon börjar vi ett nytt moment (så fantastiskt skönt!). I helgen ska jag också bara vara ledig och inte tänka på skolan och jag hoppas jag slipper vara sjuk så jag kan göra allt som är planerat.
 
Kände av lite halsont och trötthet i kroppen redan i helgen när jag var hemma men då fanns det verkligen inte någon tid alls att bli sjuk! Dels på grund av att jag hade massor med rolig inplanerat under helgen men också dels för dessa intensiva dagar som precis passerat.
 
Helgen hemma i Sthlm var för övrigt hur bra som helst! Hade ett jättemysigt dygn tillsammans med Sälen-tjejerna Carro, Elli, Heléne och Louise. Det var 1,5 år sedan vi sågs allihopa så det var verkligen kul att träffa dem igen! Vi åt middag på tapasrestaurangen Ramblas på söder och fortsatte kvällen hemma hos Ellis pojkvän Hampus. Dagen efter åt vi brunch på Södra Teatern och strosade lite på stan innan vi skiljdes åt. Senare på kvällen blev det middag på Salt med familjen och vänner för att fira Bella som fyllde år. De andra fortsatte till Lokal medan jag, Tant-Alex, åkte hem...
 
Förmiddagen efter blev det en till brunch, men nu med Johanna hemma hos Kajsa i hennes och Fredriks nya hus. Gott, trevligt och fint! Kul att träffa lille Tristan också! Har inte träffat dem sedan i somras och han har verkligen hunnit bli så stor, springer omkring och allting! :) Senare på eftermiddagen blev det elitseriehandboll i Vikingahallen. Sist jag var där är över 6 år sedan, så det kändes nästan lite nostalgiskt. Gymnasiet kastades över en igen! På kvällen blev det middag och Johan Falk-film hemma med pappa, Petra och Dan.
 
Sista dagen hemma åt jag indisk lunch med alls vår Hela Sverige Bakar-Fredrik. Så himla kul att träffa honom och höra om allt runt omkring programmet! Hann med en fika hos gammelmorfar också innan det var dags att åka tillbaka till Umeå igen. Han var glad men väldigt trött och hade som alltid nu mera ont lite överallt, "man lär sig leva med smärtan". Gammelgubben fyller snart 94 år och har varit frisk och pigg i princip hela sitt liv. Nu är han inte det längre och han känner sig nog ganska ensam efter att gammelmormor gick bort för ett år sedan... Jag önskar att jag kunde vara där hos honom oftare än vad som är möjligt... :/
 
Jag packade väskan knökfull med julpynt jag shoppat under helgen och hittat i lådor på vinden och tog ett kvällsflyg upp till Umeå. Bra helg och så skönt med miljöombyte! Tack alla inblandade :)
 
 
 
 
 
Hej blixten!
 
Mat hela helgen!
 
Stora lillekillen :)
 
 
Fick med mig lita annat än bara julpynt tillbaka upp...
 

Kommentera

Publiceras ej