Värsta bästa helgen!

0kommentarer

Har haft en trött men så bra Kristi himmelsfärd. Började helgen med frukost på hotell Uman med Sofia, Emma och Sofias syster för att fira tentor och inlämningar. Tog en runda på stan och införskaffade nya löparskor och en fin fin byxdress. Tog mig i kragen på eftermiddagen och begav mig ut på cykeln i regnet och rusket. Kallt och jobbigt men så värt det efteråt! Hängde med Gustav och hans kompis hela kvällen med en kopp te och upprörda samtal om bl.a. ministrars lönegaranti.

 

 

I fredags blev det en morgonpromenad med Therese, matshopping, 55 min indoor och 55 min spinning och en kväll raklång i sängen framför TVn innan jag totalslocknade runt 22. Helt slut efter de dubbla passen och det var så skönt att inte göra nånting alls för en gångs skull! Vaknade av mig själv vid halv åtta på lördagsmorgonen och drog till IKSU igen och körde ett modifierat triathlonpass á la intervallstyle med 40 min simning, 40 min indoor och 40 min spinning. Riktigt gött och riktigt jobbigt! 

 

 

Efter det blev jag serverad brunch hos Nikki tillsammans med dietistbrudarna. Så gott!! Och så mycket som jag skrattade under den måltiden var det längesen jag gjorde. Tack för det tjejer och Rara (Julias nalle som bor i ett kylskåp, i en koja med en gasmask....)!

 

 

Under kvällen blev det hemmagjord pizza och gino hos Sofia, också galet trevligt och gott! Som vanligt babblade vi utan problem i flera timmar och vi kom givetvis in på mat och träning och den hysterin som är kring att leva hälsosamt. Vart tog landet Lagom vägen? Det känns lite som att det är antingen eller... Antingen tränar man 7000 timar/vecka eller ingenting alls. Och vad är egentligen hälsosamt? Är det hälsosamt att hela tiden pressa kroppen till det extrema oavsett om det gäller elitidrottssatsning, träning inför En Svensk Klassiker eller en Body Fitnesstävling? Njaa egentligen inte skulle jag säga, för det är inte hållbart i längden. MEN att utmana sig själv och sätta upp mål är i alla fall det som motiverar mig och ser man till att återhämta sig med mat och vila kan man pressa kroppen riktigt hårt. Men man behöver inte göra det så extremt heller. Man måste hitta sin grej och det är faktiskt helt okej att ”bara” träna 3 gånger i veckan och känna sig nöjd med det. Alla har olika förutsättningar och jag tycker det är sorgligt att folk känner sån hets att man hela tiden måste prestera och träna mer eller mindre varje dag i stället för att faktisk göra det man tycker är kul på en lagom nivå. Sen vad som är lagom är upp till var och än. Många skulle nog säga att jag tillhör de extrema medan jag kan jämföra mig med andra som är mycket mer extrema än vad jag är. Men visst är det så att jag lägger mycket tid på träning just nu och det är för att jag vill det, och för att jag har satt upp ett mål som jag tänker klara, men samtidigt så känner jag ingen hets. På riktigt så gör jag inte det. Jag tränar för att jag själv vill det men också för att de har samma självklara plats i min vardag som att plugga, sova, äta (och sånt väljer man ju inte bort...). Jag tränar inte för att nån annan säger att jag måste eller borde. Visst påverkas jag också av alla måsten och alla krav, men jag har hittat min grej och jag väljer helt själv att faktiskt träna. Det är så skönt att känna så och jag önskar att fler kunde känna att när de tränar eller motionerar så gör de det för sin egen skull, helt utan hets! Lagom är nog ändå kanske bäst, eller vad säger ni?


Igår bjöd vädret på sol och jag och Gustav tog en cykelutflykt ut till Umeå hamn där vi tog en snabb fika i nån konstig dimma och kyla som parkerat just där...?! Vi trampade tillbaka hem till värmen, drog på oss shorts och linne och satt oss ute på taket. Tillsammans med Ann-Sofi och Susanna spenderade flera timmar med lite mer fika, snack, massa skratt och skämslåtar. Ni vet, sånna där låtar som det inte riktigt är okej att tycka om men som man faktiskt diggar sjukt mycket! Kan ju nämna några artister, ni kanske känner igen er; Justin Bieber, Westlife, One Direction, Robin Stjernberg, Katy Perry, Britney, Jimmy Jansson, Spice Girls, några låtar från High School Musical... Guilty pleasure på hög nivå, jajamän! :D Vi avslutade kvällen med ännu mer fika (obligatoriskt söndagsfika med korren) och när jag gick och la mig kände jag mig mer som ett bakverk än en människa. Tur ändå att jag tränar mer än vad som kanske är lagom så jag kan trycka i mig mer fika än vad som definitivt är lagom :P

 

 

Måndag idag och back to reality och massa plugg. Inledde dock dagen rätt lugnt med en morgonpromenad och en tid hos frisören. Hanna på Attityd vårfixade mitt hår genom att kapa sisådär 5 cm på längden och lite mer i luggen. Blev mer en frisyr än innan fast jag kan fortfarande snabbt och smidigt sätta upp håret. Bra kombo måste jag säga. Men som sagt, måndag betyder plugg igen och det är vad jag ska ägna resten av kvällen åt. Kram på er!

Kommentera

Publiceras ej