Torsdagstrevligt

0kommentarer

Trots att jag har varit riktigt trött idag har jag haft en mycket trevlig torsdag! Började dagen med en morgonpromenad tillsammans med Therese, svidade om och åkte in till stan och åt frukost på Hotell Uman med Emma, Sofia och Sofias syster. Vi lyxade till det lite med en riktigt god hotellfrulle för att fira att vi under de två senaste veckorna lagt 4 moment i engelskan bakom oss! Vi har skrivit grammatiktenta, lämnat in de sista examinationsuppgifterna i kulturen och litteraturen och skrivit sista deltentan i vokabulären. Nu är det bara amerikansk realia och översättning kvar innan vi får sommarlov, så himla skönt! :) Om det har undgått någon kan jag gladeligen meddela att jag klarade grammatiktenta!! Hur det gått med allt annat återstår att se...

 

 

Efter frukosten blev det en shoppingrunda på stan, när butikerna väl öppnade vid tolv... Det är ju röd dag idag som vi inte riktigt tänkte på. Jag var på Löplabbet och fick jättebra hjälp av en tjej där och kom hem med ett par sköna och snygga löparskor. Nu har jag ingen anledning kvar att inte börja löpträna! Lidingöloppet here I come! Bytte pengar mot en jättefin byxdress och lite nya underkläder på HM också. Kul med lite nytt! :)

 

 

Väl hemma kände jag hur trött jag var, jag ville bara slänga mig på sängen och ligga där resten av dagen men jag tog mig i kragen och drog ut på en cykelrunda i regnet och rusket. Första halva var verkligen inte kul! Det var kallt och blåsigt och jag hade noll energi eller motivation men efter en bananpaus återfick jag lite energi och sista halvan gick mycket bättre. Tog en låååång och varm dusch när jag kom tillbaka och har nu precis ätit supergoda köttbullar i tomatsås och slagit mig ner i fåtöljen, här lär jag sitta resten av kvällen!

 

Sjukt smickrande reflexväst...

 

God kväll gott folk!

Kommentera

Publiceras ej