Högtryck!

1kommentarer

Jag får börja med att be om ursäkt till mina trogna läsare att jag varit så fruktansvärt dålig på att uppdatera er på vad som händer i mitt liv. De senaste veckorna har varit riktigt intensiva och jag har inte prioriterat bloggen. Jag har inte riktigt haft lust att skriva heller, jag gissar att det är så ibland... Det enda jag egentligen haft lust med de senaste dagarna är att bara ligga i solen, dricka cola eller äta glass och läsa en bra bok. SNART, om närmare bestämt en vecka kan jag göra det, för då är denna termin och första året här i Umeå över, då får jag äntligen mitt efterlängtade sommarlov!

 

Under de senaste två veckorna har både våren och sommaren kommit hit upp till norr. På två dagar slog allt ut, blev grönt och blomstrande, himlen har varit klarblå mer eller mindre varje dag sen dess och temperaturen har legat på över 20 grader. Så otroligt härligt!! Jag älskar våra svenska årstider och jag har verkligen sett fram emot värmen, grönskan och ljuset! Förutom slutspurtsplugg har jag spenderat mycket tid med massa goda människor i det fina vädret. Luncher och fika utomhus, solning och årets första bränna, grillning och tapaskväll, middag, vin och uteserveringspremiär på Droskan och Båten, vårkonsert med Gustavs kör, långa och plågsamma cykelturer... Vätternrundan är riktigt nära nu, om bara 17 dagar är det dags! Under de senaste långpassen på dryga 120km har jag på allvar insett att det kommer bli fruktansvärt jobbigt att cykla 300km. Det kommer göra ont både fysiskt och mentalt men jag vet också att jag kommer fixa det, för i mål ska jag! Jag måste dock säga att motivationen inte är på topp just nu. Jag har ingen lust att träna alls faktiskt, nu gör jag det bara för att det känns som att jag måste. Jag minns att jag kände samma sak när det började närma sig Vasaloppet och det gick ju bra ändå. Det känns nästan som att jag är mättad på cykling vid det här laget och att jag bara vill ha det överstökat. Och snart är det ju faktiskt över så istället för att gnälla och vara opepp ska jag njuta av varenda mil, för jag gillar ju trots allt att cykla. :)

 

Som sagt, om en vecka är sommarlovet här. På måndag skriver vi sista tentan, innan nästa fredag ska mina sista restuppgifter in och jag räknar med att vara klar med dom nästa onsdag så vid den här tiden om en vecka andas jag ut hemma i Sthlm. Förutom tentaplugg ska jag de kommande dagarna njuta av sommaren med den årliga Brännbollsyran, picknick och massa bra band såsom Hoffmaestro och Nause, ett perfekt terminsavslut!

 



Bjudglass och plugg utanför Lindellhallen...


Och det här blev resultatet; årets första bränna!


Grillpremiär med Kostvetartjejerna.




Soldyrkande studenter.





Nydala häng med sol och grill.




 
 

Första långturen på cykel till och från Vännäs.

Helt okej pluggplats...


Cykelstopp vid Tavelsjö.


Trots omotivation finns det ju egentligen inget att klaga på dagar som dessa, det mesta blir så mycket härligare när solen skiner :) Fast det finns ett litet problem... Det handlar om att det är så trevligt att umgås med mina grannar så frukosten tar en timme istället för en kvart så jag måste skynda mig till tusen för att komma i tid på morgonen, middagarna vara hela kvällen så det tänkta kvällsplugget aldrig blir av, vi införskaffar en korregrill som vi givetvis måste utnyttja och vi äter så mycket god mat och göttigt fika.... Herregud, hur ska jag stå ut?! ;)

1 kommentarer

Sofia

28 May 2013 22:26

Du är grym och Vättern kommer gå finfint! Tycker om dig finis!
/sofia

Svar: Åh jag tycker om dig också Sofia! :)
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej