Älskade Mamma

0kommentarer

Sista söndagen i maj betyder att det är Mors Dag idag. Dagen då vi ska hedra och uppmärksamma våra älskade mammor lite extra. Jag tycker att man borde uppmärksamma sin mamma lite extra varje dag, i alla fall om man har en sån fin mamma som jag har! Men dessvärre gör jag inte det och nu var det till och med alldeles för länge sen vi ens pratade med varandra. Måste bli ändring på det! Fast trots att vi sällan ses och trots att det var längesen vi pratade så har vi en så bra relation Du & Jag, mamma! Jag älskar dig och är så glad att det är just du som är min mamma!

Du är en mycket klok och modig person som jag ser upp till. Du har alltid någonting bra att säga, även fast det ibland kanske är provocerande och irriterande, men det är bara för att jag vet att du har rätt fast jag inte riktigt vill att det ska vara så :) Du är modig som följer dina drömmar, tar ditt pick och pack och flyttar ner till Rhodos. Jag minns att jag blev så ledsen när du berättade att ni skulle flytta ner dit permanent, jag kommer ihåg att jag tänkte: Alltså vem vill bo där nere?! Vad ska dom göra?! Vad är det för liv?! Vad håller dom på med?! Men alla dessa tankar var bara egoistiska för att jag var rädd att förlora dig, men det gjorde jag ju såklart inte bara för att du flyttade en aning längre bort. Mina 4 veckor nere hos er förra sommaren var så härliga, riktig kvalitetstid som vi nog inte skulle haft på samma sätt om du bodde här hemma i Sverige. Och tur att Skype finns så vi lätt kan prata med varandra, men som sagt, nu var det himla länge sen, vi kanske kan höras idag? :) Du är en fighter som aldrig ger upp och som inte är rädd för framtiden, du tar dagen som den kommer och jag har fortfarande mycket att lära av dig även fast du redan lärt mig så mycket om livets alla med- och motgångar. Jag Älskar Dig och hoppas att vi ses snart! <3


 

 

Kommentera

Publiceras ej