Veckan som gått...

0kommentarer

Har känts evighets lång samtidigt som tiden går så galet fort mest hela tiden! Jag kommer knappt ihåg måndagen och om tisdag, onsdag och torsdag kan jag väl bara säga P L U G G. Jag har varit ambitiös och hunnit plöja igenom rätt mycket plugg under min 10-timmarsdagar i skolan. Men jag har också hunnit med att snacka massa skit, hängt på diverse sociala medier, sökt lite sommarjobb och knåpat ihop en ansökan till en realityserie…..under dessa timmar högst upp i Tornet, min nya favoritpluggplats. Jag har också spenderat drygt nio timmar på IKSU under den gångna veckan. Under de senaste tre veckorna har det blivit totalt 25 timmars träning, en ökning i träningsdos, och jag varken sover eller äter mer, inte så konstigt att jag känner mig trött och sliten... Men trots allt, förutom en rejäl energidipp efter tisdagens total training och den här nattens rätt dåliga sömn så har jag varit pigg och alert hela veckan, riktigt skönt.

 

Helgen har varit skön, borde ha pluggat lite mer men har ägnat tid åt annat. Kom hem i fredags kväll till ett dukat bord med hemmagjorda hamburgare (min absolut favorit!!) och rabarberpaj. Kommer sakna sånt lyx när jag flyttar! Degade i soffan, la mig tidigt och gick upp och körde indoor och spinning som vanligt på lördagsförmiddagar. Det var ett nytt indoor-pass och den här gången har Frisk lyckas knåpa ihop ett nära-döden-upplevelse-pass, satans jobbigt! Men man kan inte annat än att köra järnet för musiken är sååå bra! Efter träningen cyklade jag i det fina vårvädret till Ersboda för inhandling av diverse nödvändigheter. Var en sväng på Myrorna och kollade efter stolar till mitt superfina klaffbord jag köpt från Blocket idag. Det är vitt, lantligt med svarade ben och det kommer passa perfekt i mitt lilla studentrum. Dessvärre fanns inte inga stolar så jag får väl sitta på golvet till en början. :P Kvällen spenderade jag med Anna, Carro och Josefine och massa kakor (som vanligt...) hemma hos Lina. Jättetrevligt och jättemysigt!

 

Förutom att jag blivit ett bord rikare idag har jag också gått och blivit ägare till en supermodern, inte alls skittung, tjock-TV! Hur retro är inte det?! Haha, det var en bortskänkes-TV som jag tänkte att jag lika gärna kunde ta tills jag skaffar en annan. Bra för en student men rätt tom plånka. Fina Emelie hjälpt mig att hämta både bord och TV, tack för hjälpen! Efter TV-shopping och omstuvning i Josse och Tobbes knökfulla förråd tog jag och Josse och promenad och nu sitter jag i soffan och försöker hålla ögonen öppna. Orkar inte försöka så länge till så jag tror jag tacka för mig nu. Gokväll!

 

 

 

 

PS. Bara 2 dagar till påskLOV och skidor i Tänndalen!!

Kommentera

Publiceras ej