Spinning for life!

0kommentarer

Aaaah jag älskar spinning!!! Första träningspasset sen Vasan och första spinningen på 3 veckor och jag hade förberett mig på att det skulle vara riktigt skettungt och det är klart det var jobbigt, det ska det ju vara, men det var också SÅ härligt! Både huvudet och kroppen kändes pigg och jag kunde utmana och höja motståndet under hela passet och trampa på som aldrig förr! :D Älskar att pressa kroppen! Och att ha ett Vasalopp i ryggsäcken gjorde att jag kände mig mer mentalt stark än vanligt. Ingenting, förutom möjligtvis Vätternrundan, kommer kunna vara så jobbigt och göra så ont som Vasan så när det sved i benen tänkte jag på det! :)

 

Idag är det första dagen sen i söndags som jag känner mig pigg och utvilad. Inte förens idag känner jag mig helt återställd. Jag var som en ny människa i morse när jag vaknade efter 8,5 timmars bra sömn. Igår var jag fruktansvärt trött och sliten, spenderade tre timmar i soffan efter plugget och orkade ingenting. Gnällde över engelskan och var riktigt frustrerad över att vi har essäinlämning och seminarium i litteraturen på måndag och dubbla examinationsuppgifter i textanalysen på tisdag. Men som jag sa till Josse så vet jag att det som behövs är en god natts sömn för att återfå peppen, så jag la mig hyfsat tidigt och sov tills jag vaknade och det fungerade fint! Idag har jag haft värsta pluggflowet också och fått undan mer än jag trodde, känner mig lugnare nu och hoppas flowet håller i sig hela helgen.

 

Det känns lite vedmodigt att skidsäsongen är över. Jag lämnade till och med skidorna hemma i Sthlm så förutom en lite turåkning över påsk är det tack och adjö älskade skidor, vi ses igen i november! Slutet på skidsäsongen betyder dock början på cykelsäsongen och fullt fokus på Vätternrundan, och det känns galet bra efter eftermiddagens cykelpass! Så skönt att vara tillbaka på sadeln och kul att hänga på IKSU igen!

 

När jag promenerade hem från passet idag kunde jag inte sluta le, jag nästan skuttade fram och spelade Deportees – Will You Walk (If I Listen) på högsta volym. Förmodligen sjöng jag högt också med min otroligt vackra stämma. Haha, vilken mupp man är! Men det känns så skönt att känna sig vid liv igen efter en trött och seg vecka!

 

Ååh jag är alldeles för uppe i varv för att bara sitta hemma hela kvällen! Tråååk! Men jag är också för lat för att göra mig i ordning och sätta på mig nått vettigt och ta mig ut igen, så det får bli soffan ändå. Upp och cykla lite mer imorgon förmiddag igen, innan det blir det nog mage och rygg på gymmet också.

 

Ha en bra kväll gott folk och trevlig helg!

Kommentera

Publiceras ej