Sittcykel och Total Training

0kommentarer

Igår kväll spenderade jag lite väl mycket tid på att finslipa på litteraturessän och tänkte att jag får nog skippa träningen idag så jag hinner göra översättningsuppgiften som vi hade tills idag också. Men då kom jag på den briljanta idén att göra en Emma och åka till gymmet och plugga medan jag trampar på sittcyklarna (som jag kallar dom). Värsta effektivt! :D Och mycket jobbigare än jag trodde det skulle vara! Det kändes verkligen i rumpan efter tre dagar på spinningcykeln och jag fick upp flåset. Jag har alltid undrat vad är det där för maskiner, vem använder dom?! Man sitter lixom tillbakalutat som i en fåtölj och trampar, ja nästan precis som i en Sit Bike (då passar ju namnet Sittcykel bra ;) ), och det ser inte alls ut att vara jobbigt. Men som sagt, det kändes mer än vad jag trodde och jag insåg att dom är gjorda för att kunna kombinera träning med läsning/plugg för som har till och med en hållare för böcker! Så istället för att sitta still hemma och göra översättningsuppgifter slog jag två flugor i en smäll och gjorde av med energi samtidigt som jag lärde mig något nytt. Dessutom tog inte uppgiften mer än en halvtimme så jag hann med att köra 30 minuter på crosstrainern också. Skönt att gå från att tänka att jag inte skulle hinna träna till att få svettas ordentligt i en timme.

 

Sittcykeln

 

Idag har jag också svettats riktigt ordentligt! Jag har provar Total Training för första gången. Det är IKSU motsvarighet till crossfit, en högintensiv intervallträning där man tränar igenom hela kroppen (styrka, kondition, rörlighet, balans etc.) Det är döjobbigt och dökul!!! Passet är bara 40 minuter men det räcker, för man tar verkligen ut sig till max. Jag fattar inte att jag väntat så länge med att testa det här när mina absolut favvopass var crossfiten på StiL i Luleå. Åh, jag är så glad att jag äntligen testat och jag har redan bokat ett pass för nästa vecka. Dock kommer jag ha svårt att röra mig imorgon för jag är helt slut i armar och ben! Blir intressant att se hur det kommer gå på morgonspinningen jag ska på om 9 timmar...

 

För att plåga benen lite extra var jag och Josse tvungna att köra lite benpress efter passet för att se hur mycket vi kunde ta. Haha, jag orkade samma vikt som vanligt så jag tänkte att antingen har jag inte tagit ut mig under passet eller så är det dags att höja vikten. Tror det är dags att öka på vikterna, för tagit ut mig hade jag sannerligen gjort! Nu är det dags för mig och min stumma kropp att sova. Och jag kommer sova gott i natt, dels pga av tröttheten men också pga av att jag nu lämnat in både litteraturessän och examinationsuppgifterna i textanalysen och dessutom fick jag veta tidigare idag att jag klarat fonetiktentan! Såå skönt!! :)

 

Snygg-Josse köttar ben

Kommentera

Publiceras ej