Lill-lördag

1kommentarer

Bortsett från två timmars realiaföreläsning om 1900-talet och Decolonisation har jag haft en pluggfri dag idag, riktigt skönt! Inte för att jag egentligen har tid med det men jag kände att det var välbehövligt. Ibland måste man få koppla bort skolan och göra annat man annars inte hinner med, och dessutom vet jag att jag kommer behöva sitta med plugget större delen av helgen så en lill-lördag idag kändes inte mer en rätt!

 

Så, vad har jag pysslat med då? En del av mig skulle vilja kunna säga: Ingenting, jag har inte gjort nånting idag, bara slappat! Men så är inte fallet, och jag lider inte av det även fast en sån dag skulle sitta riktigt fint! Jag har istället varit effektiv och hunnit med massor med grejer.

 

Började dagen med morgonspinning och bålstyrka i gymmet. Och fy satan i gatan vilken träningsverk jag har i ben och axlar!! I morse kändes det helt okej, det vara bara lite trögt att få igång benen på spinningen och det kändes i magen och axlarna när jag körde på gymmet. Nu däremot gör det riktigt ont! Har jag suttit ner en stund kan jag knapp röra mig, och bara jag tar på låren smärtar det! Jag har nog inte haft sån här träningsverk i benen sen jag gick styrketräningsutbildningen i Luleå för tre år sen och vi körde ben en hel förmiddag :P Efter det var jag invalid i två dagar, typ. Spännande att se hur det känns imorgon...

 

Efter träningen åkte jag hem och åt second breakfast (dagens bästa måltid!) för att sen traska tillbaka till skolan. Efter föreläsningen åt jag lunch med Nikki, Josse, Emelie å Emelie. Kul att ses, även fast det bara var en snabbis. Sen gick jag till Blodcentralen för att lämna lite blod. När jag kom dit inser jag att jag inte alls kan lämna något blod. Jag äter ju antibiotika (för min hud) och då får man såklart inte lämna. Aaah så drygt! Puckat av mig att inte tänka så långt, jag hade ju kunna lämna för en vecka sen, innan jag började med behandling. Nu måste jag vänta i 4 månader! :(

 

Det blev alltså ingen god gärning uträttad idag... Typiskt! Istället gick jag för att byta busskort som man måste göra nu för att de bytt nått system. Kom dit, fick nr 597 och det det var drygt 30 pers före mig i kön och en kassa öppen... Efter 10 minuter hade 2 nummer avklarats, yeees! Men som tur var öppnade dom sedan två kassor till så jag behövde ”bara” köa i en timme. Det var ett himla modernt kölappsystem de hade också, två killar i 15-års åldern som stod och delade ut lappar och ropade ut alla nummer. Kul jobb, kanske ska satsa på det till sommaren?!

 

Efter köandet tog jag en promenad ner till stan längst älven, i solen som faktiskt värmer nu! Hur skönt som helst! Och vad ljust det har blivit ute! Sist jag var på morgonspinning, för typ tre/fyra veckor sen blev det inte ljust ut förens under passet medan det nu är ljust innan klockan sex på morgon och när jag klev av bussen i eftermiddags vid halv sex var det fortfarande ljust! Även fast det är rätt kallt ute och vi fortfarande har massa snö känner man att våren är här, så himla härligt! Vart tog den mörka tiden vägen? Har knappt märkt av den! Tur det!

 

Nere på stan uträttade jag massa ärenden; införskaffade mig lite nödvändigheter på min favvobutik Clas Ohlson, bla ny cykelslang till min (Josses) punkterade cykel, shoppade jeans på Monki-rean, spenderade pengar på Apoteket, bytte batteri i min klocka och handlade lite mat. Sen jag kom hem har jag gjort energibars, mixat ihop raw äppel- och morotsmos och bakat kakor till fredagens kakkalas hos Emelie. Tänkte jag skulle hunnit med att laga punkan också men det får bli imorgon. Nu ska jag svida om till morgonrock och sätta mig i soffan och titta på Grey´s, gokväll gott folk!

 

Second breakfast - mums!
 
Vid älven
 
Brillor på = Vår!
 
 
 
Mooos!
 
Energibars
 
Men just det, jag höll på att glömma! Jag har ju signat ett bostadsavtal idag också, så i mitten av april/början av maj flyttar jag 200 meter bort till ett korridorsrum, och studentlivet är då fulländat! Ska man skratta eller gråta?! Haha, nej men skämt åsido, jag är väl inte jättepepp på att flytta till korridor. Jag känner att jag är klar med det livet egentligen men just nu är det de boende jag kan få och det känns ändå helt okej. De allmänna utrymmena var fräscha och de jag träffat som bor där verkar trevliga. Jag hoppas dock att jag kan hitta en egen lägenhet snart, så bostadsletandet är inte över än. Jag måste också tillägga att jag är jättetacksam att Josse och Tobbe låtit mig bo hos dom såhär länge. Det skulle bara vara tillfälligt men det blev 7 månader... TACK mina fina vänner för det!! <3

1 kommentarer

Nikki

13 Mar 2013 22:27

Gulle-du! Fy fasen vad bra du är!

Svar: Du är söt du Nikki! Vi ses imorgon :)
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej