Kakkalas och Långcykling

1kommentarer

Igår kväll var jag i himmelriket hemma hos Emelie och Kalle. Med mig var också andra Emelie, Antonia och ett berg med kakor! Jag bara älskar småkakor och vi ägnade 4 timmar åt att proppa i oss 13 olika sorter! MUMS. En mycket trevlig kväll med fina vänner och värsta sockerchocken. Nästa gång blir det tapas eller hemmagjord pizzabuffé, eller vad sa vi? ;)

 


 
 
 

I förmiddags tog jag min sockerproppade kropp och drog till IKSU för spinning 160 minuter. De första 2 timmarna var distans <85% av max. Alltså ett lite ”lugnare” pass med mindre hets och utan intervaller och extrema pulstoppar. Det var skönt att låta benen går och när man hittar en lagom pulsnivå skulle man kunna trampa hur länge som helst. Jättebra träning inför Vättern. Efter 2 timmar blev det ett vanligt 40 minuerspass med intervaller och rejäl pulshöjning. Det kändes helt okej genom hela passet förutom att jag blev väldigt trött i bålen och knäna de sista 30 minuterna. Man tror ju att det är benen som ska lägga av först och att jag efter all skidåkning borde vara tillräckligt stark i bålen, men icke. Jag blev trött i överkroppen och det var jobbigt att hålla den stabil mot slutet. Känner mig sliten i knäna nu efteråt så det gäller att jag tränar upp dom så dom orkar alla kommande mil på sadeln. Mot slutet domnade också händerna lite, men det vet jag är en vanesak. Jag är inte van med trycket mot händerna, men som sagt, ju mer och längre man cyklar desto mer van blir man. Och det blev ju extra tryck på händerna och handlederna eftersom jag var tvungen att hålla emot på slutet för att orka hålla upp bålen. :P

 

Sen jag kom hem har jag parkerat i soffan framför Vinterstudion, mitt favvoprogram! Kul att se Bergman åka och skjuta så bra i herrarnas masstart i skidskytte och kul med silver till Öhling Norberg i skicrossen. Nu ska jag titta klart på fem-milen – heja Sverige! Och sen måste jag banne mig plugga! Trevlig heeelg!

 

1 kommentarer

Emelie

16 Mar 2013 17:15

Kakorna var mums! (lite hyperventilering om nätter får man ju stå ut med i kaksituationer!)
Tack för igår och tack för idag! Bra kämpat!
Ses imorgon!

Svar: Men din stackare :( Bra jobbat på cyklingen med tanke på natten!! Ses sen! :)
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej