Hem ljuva hem

1kommentarer

Då var jag tillbaka i Umeå igen efter en helg i Sälen och tre riktigt bra dagar hemma i Stockholm. Känslorna är blandade... Jag trivs bra här uppe men när jag är hemma så känner jag att jag saknar det. Jag saknar familjen och vännerna och stan. Jag saknar till och med hetsen i tunnelbanan. Sen kanske jag också känner lite större motvilja till att åka tillbaka hit upp bara för att jag vet att jag kommer behöva sitta instängd hela helgen dränkt i plugg (som vanligt...). Men att komma tillbaka hit betyder också att jag kan träna på IKSU! :D Och imorgon kör jag igång igen, första spinningpasset på tre veckor, är sjukt taggad!
 
 
Som sagt, har spenderat tre härliga dagar hemma i ett soligt och vårigt Stockholm. I måndags hälsade jag på hemma hos Carro och Vega. Vi mös i soffan (och jag fick anstränga mig att hålla upp ögonen, tröttheten efter Vasan hade börjat visa sig) och åt soppa och våfflor till middag. Trevligt och mumsigt! Lilla Vega har blivit så stor, snart är hon 7 månader och hon står och sitter själv och far runt, klättrar upp och ner överallt. Den mjuka, ursnygga, hjälmen var på mest hela tiden för rätt som det var kunde hon slappa taget och föll handlöst mot golvet. Kul att se hur hon utvecklas! :)
 
 
 
I tisdags tog jag sovmorgon (vaknade innan åtta ändå), åt lång frukost och tröck i mig en godispåse medan jag försökte få undan lite plugg. Det gick sisådär... Sen bakade jag lite pizza som jag åt tillsammans med pappa, Petra, Johanna, Kajsa och lille Tristan. Jättekul att träffa tjejerna och Tristan är ju verkligen världens charmtroll, skrattar mest hela tiden!
 
 
 
Mycket bäbishäng, och jag älskar det! Man måste ju passa på för snart är dom stora och säger: "Ööh vem fan e du tanten?!" Haha, knas att mina barndomsvänner har barn ändå... Själv lever man studentlivet, för andra gången :P
 
 
Jag hann med en fika hos min käre gammelmorfar igår också. Han bjöd på te och semlor och vi pratade lite om tvätt och städ, hans rygg, och om gammelmormor såklart, som vi båda saknar! Det måste vara så konstigt och tomt för honom utan henne. De har levt med varandra i över 70 år och nu finns hon inte mer... :/ Men han verkade ändå må bra, pigg och glad som vanligt! Klagade bara på att han börjat höra dåligt, konstigt när man är 93 år...
 
 
 
 
Avslutade vistelsen hemma med lite spontanshopping och sushimiddag tillsammans med Fredrik och Jonas. Vi snacka massa skit om allt och ingenting och det var verkligen kul att träffa dom!
 
 

Nu har jag suttit/legat här i soffan i Umeå i snart tre timmar... Timmar jag verkligen borde ha spenderat på vettigare saker, som att plugga, packa upp mina väskor eller kanske lagat middag! Meeen jag var så fruktansvärt trött när jag kom hem att jag somnade. Tror att det är sviter från Vasan och att jag slappnat av nu när det är över, för det spelar ingen roll att jag sover 9 timmar/natt, jag orkar knappt hålla upp ögonen på eftermiddagarna. När jag vaknade skypade jag med mamma som fyller år idag, GRATTIS igen älskade du!! :) Och resten av tiden har jag ägnat åt facebook och detta inlägg. Dags att åstadkomma nått i några timmar innan jag får sova igen! Tjipp!
 

1 kommentarer

Emelie

08 Mar 2013 17:02

Skönt att ladda batterierna hemma! :-)
Vi ses på söndag. Spinniiiing!
Längtar tills på fredag, blir supermysigt!

Svar: Jaa på söndag kör vi!! :DOch fredag blir mums och myys!
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej