Fredagsfeeling

0kommentarer

Åh, hela dagen idag har jag haft värsta bästa fredagsfeelingen och det beror definitivt på att jag från och med klockan tolv idag och sex dagar framåt har PÅSKLOV! skönt och efterlängtat! Visserligen är det första man får lära sig på universitetet att ”på universitetet har man inga lov”, och det är sant för det finns inget som heter höstlov, jullov, sportlov eller påsklov. Men för den sakens skulle betyder det inte att man inte kan ta sig lov och unna sig själv att vara helt ledig, och det är precis vad jag ska göra. Jag ska försöka koppla bort skolan helt, varva ner och njuta av skid- och snowboardåkning och allt vad det innebär tillsammans med familjen i Tänndalen. Det ska bli riktigt skönt med miljöombyte och jag hoppas jag kan ladda batterierna så jag är megataggad på tentaplugg nästa tisdag. Megataggad på tentaplugg var väl kanske att ta i, för det är man nog aldrig, men jag hoppas att det kommer kännas skönt att komma tillbaka hit efter lite vila och köra 110% igen.

 

Jag inledde mitt lov med att tvätta i tvättstugan, söka sommarjobb (vilket evighetsgöra det är...) och med att köra slut på kroppen på totalt training. Det är verkligen TOTAL training! Alla stora muskelgrupper och hjärtat får jobba som galningar under knappa 40 min och efteråt är man helt slut! Alla kan göra det för alla övningar går att anpassa efter förmåga och styrka, så vill har du utmana dig själv, svettas ordentligt och känna att du lever prova TT!! :) Eller Crossfit för det är liknande. Som sagt, jobbigt men så kul! Och imorgon kommer det kännas ordentligt i ben och rygg. Alla benböj, upphopp och chins tog som dom skulle kan jag säga.

 

Nu ska jag glufsa i mig stuvade makaroner, falukorv, rivna morötter och ketchup (hur gott är inte det lixom?!?) och sen packa väskan. Imorgon bitti går tåget till Hudik och därifrån bilen mot Tänndalen, löövly!

Kommentera

Publiceras ej