Framförhållning!

0kommentarer

Idag har jag lämnat in en uppgift 6 dagar innan due date, vilken otroligt skön känsla att för en gångs skull ha framförhållning!! Borde kanske testa det lite oftare? ;) Jag har i dagarna även slutfört alla uppgifter inför Vokabulärtentan vi den 5 april, så nu har jag massor med tid att nöta in sisådär 500 glosor, fraser och uttryck... Jipiii! Bra åka-bil-sysselsättning när jag ska till Tänndalen. :)
 
Att jag lyckats ha sån här framförhållning med dessa uppgifter betyder nu att jag inte längre har nån ursäkt att inte plugga Realia. Vi har tenta i det direkt efter påsk så jag borde har prioriterat detta framför Vokabulären, men jag gjorde som jag allt för ofta gör, pluggar på det som är lite roligare och lite lättare... Ämnet i sig, Historia och Samhällsorientering i Engelskspråkiga länder är intressant, MEN när "kurslitteraturen" är direktkopierad från Wikipedia känns det genast rätt så trist och oseriöst och slöseri med tid. Det är tusen olika årtal, personer, krig, avtal, lagar, bestämmelser och andra händelser i salig blandning som man ska försöka komma ihåg. Ingenting är i kronologisk ordning utan texten hoppar hit och dit och ju mer man läser desto mer förvirrad blir man. Dessutom har föreläsningarna varit så ogivande att jag faktiskt hoppat över några stycken, jag lär mig inte mer av en oinspirerande lärare än när jag sitter själv... Blir intressant att se hur tentan går, eller om man ens kan kalla det tenta... Det är 50 flervalsfrågor och man har 40 min på sig att svara. Jag får väl chansa, det är ju trots allt 25% chans att klara sig. Haha, ser veeerkligen fram emot en rörig Realia-helg!
 
Eftersom jag ändå betat av stora uppgifter behöver inte helgen bli lika tjock med plugg som jag tänk mig, jag kanske till och med kan unna mig en ledig lördagskväll och sovmorgon på söndag?! :D Jag satsar på det!
 
Nu är det dags att sätta på sig blöjbyxan och kila till gymmet för att plöja några timmar på cykeln med Josse! God kväll & God natt!

Kommentera

Publiceras ej