Sommarlovet är här!

0kommentarer

Här sitter jag och bloggar utan internet... Routern är trasig och mina tekniska skills sträcker sig inte så långt att jag får internetdelningen från telefonen att funka... Såå jag skriver ett inlägg som jag får posta när internet funkar igen. :)

 

6 juni 2013 idag. Sveriges Nationaldag och Kickis 26-årsdag, GRATTIS min fina vän!

 

Jag saknar dig!!
 

Jag har ”firat” denna dag med att plugga restuppgifter ute i solen, bränt upp magen, bröstet och delarna av låren som vanligtvis täcks av cykelshortsen och därför aldrig får nån sol, ätit plättar deluxe, lyssnat på p3 och inte pratat med nån annan än mig själv. Trots de resuppgifter jag har kvar (som jag skulle lämnat in igår men kommer lämna in i morgon) så känns det helt klart att sommarlovet är här! Galet skönt är det!! Jag har sett fram emot det ganska länge nu och det känns befriande att lägga den tunga och jobbiga men lärorika engelskan bakom sig. Nu ska jag ägna tre hela månader åt jobb, träning och massa roliga sommaraktiviteter med vänner och familj innan det i september är dags att börja på Dietistprogrammet på riktigt.

 Home sweet home


Den gångna veckan i Umeå blev ett jättebra avslut på terminen och första läsåret. Sommarvädret höll i sig ända fram till lördag förmiddag då regnet kom. Jag spenderade fredagen och lördagen tillsammans med Kostvetartjejerna på den årliga Brännbollsyran. Det innebar brännbollshejand, picknick, pizzamiddag, riktigt dansanta och bra spelningar med Hoffmaestro, John De Sohn och Nause, öltältshäng, bajamajaköer, perukprovning... Det kryllade av festglada människor överallt och det var en riktigt trevlig helg! Tack alla inblandade!

 


 
 

 
 

 

 
 
 
 
 
I måndags förmiddag blev det sista-minuten-plugg innan vi skrev sista tentan under eftermiddagen samma dag. I tisdags körde jag mina två sista pass på IKSU och det var med stor motvilja och vemod jag åkte därifrån. Kommer sakna det som tusan i sommar, inget annat ställe är som IKSU... :/ Packade mina fem (!!!) väskor, lämnade två till snälla Zandra som kör ner med bil imorgon och senare på kvällen firade jag in sommarlovet med middag och vin på Lottas tillsammans med Sofia, Emma och Gustav. När jag la mig för att sova sista natten i Umeå så blev jag påmind om hur mycket jag kommer sakna alla fina människor jag lärt känna under det här året. Förra hösten var jag så osäker på om jag verkligen ville flytta norrut och börja plugga igen, men jag ångrar mig inte för en sekund, för Umeå har bidragit med så mycket bra till mitt liv!
 

 
Väl hemma kände jag dock att det är skönt att vara hemma igen. Känns bra att känna så för det betyder att jag trivs bra även här, i älskade Stockholm. Jag åkte in och träffade min blivande chef och några av mina kommande kollegor, fyndade nedsatta cykelbyxor, nya supersnabba solglasögon och en lite ramväska inför Vättern, besökte hudläkaren som rådde mig att flytta min behandling till Umeå vilket får bli till hösten och sen satt jag på Gamla Stans Brygga och njöt av solen, vattnet och alla firande studenter. Riktigt härligt!!

 

 
 

Ska avsluta denna Nationaldag med en korvmiddag (det är typ det som finns i kylen, blev helt chockade när jag kom hem och kylen var urplockad, hade förväntat mig att den skulle vara knökfull som den brukar, men icke...) och sen blir det tidigt i säng. Ska upp imorgon runt 06.00 och cykla ut till Lagnö. Dit och tillbaka blir sista långloppen innan Vättern som går av stapeln om inte mindre än 8 dagar... Fan, är jag redo om 8 dagar?! Vad har jag egentligen gett mig in på...?!

 

 

Kommentera

Publiceras ej