God morgon måndag...

0kommentarer

Jag brukar oftast känna: God morgon måndag, välkommen nya veckan, nu kör vi!! Idag känns det mer: Djävulsveckan är kommen... Kan jag inte bara få dra täcket över huvudet tills den är över?!

 

De kommande 7 dagarna är minutiöst planerad. Jag jobbar i vanliga fall bäst under press, ju mer jag har att göra desto mer effektiv är jag. Men det finns en hårfin gräns till när det blir FÖR mycket, och då är det som att hjärnan stannar av...

 

Det som väntar är plugg inför omtentan och omduggan i Näringslära som jag inte kunde skriva innan jul, dagliga föreläsningar i engelskan och även engelskaseminarium, restuppgiftsinlämning, Jossans och Nikkis födelsedagsfiranden, knytismiddag med dietisterna, ett besök hos sjukgymnasten för att kolla ryggen som trots allt inte är helt okej, frukostdejt med Sara, spelkväll med kostvetare och dietister... Mellan varven hoppas jag att jag hinner med lite träning och att sova!

 

När man annars bara har en tenta att fokusera på tar plugget inför den upp de flesta av dygnets timmar. Nu är det en hel del annat som också måste prioriteras och läggas fokus på. Detta är anledningen till att man verkligen vill slippa omtentor, men ibland kommer det annat emellan som gör att man missar en tenta, eller så kuggar man (peppar peppar, jag har hittills sluppit det!) och måste göra den senare, när man redan har fullt upp med annat. Men det kommer ju gå, på ett eller annat sätt, bara det att jag inte kan lägga den tid jag önskar att jag kunde på att förbereda mig, vilket jag blir stressad av.

 

Nu tänker ni kanske att varför prioriterar hon knytismiddag och spelkväll när hon känner sig stressad och har mycket att göra i plugget? Jo, därför att jag vill hinna umgås med och lära känna så många som möjligt av dietisterna nu, eftersom jag inte kommer börja läsa tillsammans med dom förens till hösten. Det känns bättre om jag vet vilka de flesta är då, och kan umgås med dom innan i stället för att komma in som helt ny i en klass efter en termin. Så därför står knytkalas och spelkväll högt upp på veckans priolista, näst efter plugget vill säga.

 

Det är klart att skolan alltid står högt upp på min priolista, men träningen brukar nog ligga jämsides nu när Vasaloppet närmar sig med stormsteg. Det känns rätt kasst att jag vet att jag måste prioritera bort den under den här veckan, men jag får ta igen det nästa vecka när det återgår till det mer normala och när det finns mer svängrum i planeringen. Det ser jag verkligen fram emot kan jag säga!!

 

Jag längtar tills nästa måndag när tentan är skriven och jag kan pusta ut! Jag kommer säkert se tillbaka på veckan då och undra varför jag stressade upp mig.... Meeen jag är inte där än och just nu måste jag lägga 110% fokus på idag, och beta av en dag i taget!

 

TAGGA HEKTISK VECKA gott folk!

Kommentera

Publiceras ej