Fläng!

0kommentarer

3 x näsblod idag betyder: Ta det lugnt Alex!
 
Det har varit ett jädra farande hit och dit, fram och tillbaka hela dagen. Jag är galet trött mest hela tiden och känner nån sorts inre stress, även fast jag vet att jag verkligen inte behöver göra det. Det är visserligen mycket som händer på en gång nu men det är inget jag vet att jag inte fixar, och om två veckor lugnar det ner sig. Det ser jag fram emot!
 
Började dagen med före-träning-frukost med kollektivet innan 9 tunga kilometer i skidspåret. Det känns så bra att jag kan åka igen efter att jag för drygt en vecka sen gjorde illa ryggen när jag åkte, men just idag hade kroppen och huvudet hellre legat kvar i sängen. Meen som vanligt kändes det ju bra efteråt!
 
Hem för att äta second breakfast. Dagens bästa måltid! Älska frukostmat och efter träningen smakar allt så mycket bättre!
 
Rullade till campus för att laga mat och äta tillsammans med mina nya dietistklassisar, trevligt att bekanta sig närmare med vissa och gott med soppa, matmuffins och bärpaj.
 
Skyndade till ÖP för att göra det drygaste provet jag någonsin gjort.....
 
"Allra sist. Tappa inte modet om du tycker det är svårt. Det ska vara svårt. Om du lyckas få 50 rätt av 120 på vokabulärdelen och 75 av 110 på grammatikdelen kan du vara nöjd."
 
Yeees älska diagnostiskt prov i engelska!! Eftersom jag sökt engelska nu till vårterminen då jag kan tillgodoräkna mig första terminen på dietistprogrammet, kunde man göra ett frivilligt diagonstiskt prov för att kolla läget lixom. Språk är inte min starka sida och jag tänkte att det får gå som det går, meningen med kursen sen är ju att lära sig massa nytt, om jag redan kunde allt det där skulle jag ju inte behöva gå kursen... Det känns som en nyttig, läskig och kul utmaning!
 
Och vilket jävla prov. Det ville aldrig ta slut. Ord efter ord efter ord. Många jag aldrig hört. Många jag hört men där alla alternativ var likadana, vilket väljer man då? Intressant att se resultatet sen, hoppas jag får känna mig nöjd.
 
Från ÖP tillbaka till campus för att träffa dietisterna igen och baka tårta (jaa vi älskar mat!). Kreativt, fint och gott!
 
Sen fick jag äntligen åka hem igen, blev serverad torskpanna med curry, mums! Och har suttit i soffan sen dess. Jag skulle vilja skriva att jag har tentapluggat för det borde jag verkligen göra, men det får bli imorgon.
 
En dag med egentligen mest roliga och kravlösa aktiviteter, men som mamma brukar säga; det roliga kostar också energi. Dessvärre har hon så rätt. Imorgon väntar massa tentaplugg så nu checkar jag ut för idag. God natt.
3 x näsblod & 3 x nollning... Palla?
  

Kommentera

Publiceras ej