Det brinner i plånkan!

2kommentarer

Alltså fasiken vad lätt det är att spendera pengar! Det går utan några problem, man bara sveper kortet i läsare och vips (!!) så försvinner dom från kontot, helt utan ansträngning! Ansträngningen kommer dock sen när man ska släpa hem allt på cykeln...

 

Under två ynka timmar ute på Ersboda brände jag 1200 kr. Både på nödvändigheter och onödigheter, eller nej, inte onödigheter utan snarare mindre nödvändiga prylar... Mat, schampo & balsam, ansiktstvätt, toapapper, tvål och massa sånt där nödvändigt. Presenter till Josse, grejer till maskeraden på lördag och bäst av allt; fyndade nya fräscha träningskläder från Stadiums "Get Started 2013"-kampanj. Älskar att köpa ny träningsgrejer! Ska inviga ena linnet och byxorna på spinningen imorgon. :)

 

Träningskläderna räknas definitivt till minde nödvändiga prylar men det var galet bra priser och jag tänkte att jag kunde använda lite av mina födelsedagspengar till detta, det får ses som en investering i min hälsa. ;)

 

Juste, jag köpte fina, färgglada tuschpennor också! Och okej, det var onödigt (!!) men dom var nästan gratis och dom kommer göra tentaplugget så mycket roligare!

 

På vägen hem trampade jag förbi Bräntbergsbacken där det var fullt ös med skidskolor och andra som åkte. Jag blev så fruktansvärt sugen på att knäppa på mig pjäxorna och ta några svängar utför! Det högg i mitt skidåkarhjärta när jag tänkte på att det faktiskt kanske inte blir nån utförsåkning den här vintern. Om så är fallet är det första gången på typ 22 år jag inte åker, det går ju bara inte!!! Drömläget skulle vara att kunna åka med farbror & kussemamma till kusin i Montana över påsk och bränna riktigt bra backar, men när jag tar upp detta med min ekonomi skrattar den mig hånfullt rakt upp i ansiktet... :(

 

Dumt att bränna pengar på mindre nödvändiga (onödiga) prylar när jag hade kunnat spara dom till en skidresa. Man är alltid så efterklok... Men bättre efterklok än inte klok alls!

 

Dags att skaffa ett jobb så att jag både kan spara & spendera!

 

 

 

PS. Det bästa med att bo i kollektiv är att komma hem till ett middagsbord dukat med pestobiffar, fetaostsallad och tzatziki! <3


 

2 kommentarer

Carro G

24 Jan 2013 22:57

Nästan gratis! Man har inte råd att inte köpa är min filosofi :-)

Svar: Haha bästa filosofin Carro! Ska jag komma ihåg ;)
Alexandra Eriksson

Anna LJ

26 Jan 2013 12:39

Åh, man blir så peppad av nya träningskläder!! Högst nödvändigt, skulle jag vilja påstå :)

Svar: Superkul! :) Vi måste träna tillsammans snart!
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej