Blod, svett & (nästan) tårar!

3kommentarer

Att träna, svettas, öka pulsen och utmana kroppen är bland det allra bästa jag vet! Känslan efteråt är oslagbar! Känslan generellt i kroppen är också så mycket bättre än när jag inte tränar. Jag sover bättre, orkar mer, kan äta mer och mår i allmänhet så mycket bättre både fysiskt och psykiskt när jag får kriga i skidspåret, i spinningsalen eller på gymmet. Jag är otroligt glad att jag är frisk och kan göra det jag vill!

 

Ibland händer det dock att allt är fruktansvärt jobbigt! Att kroppen är obeskrivligt trött och sliten. Det som igår flöt på så bra kan idag kännas vidrigt. Precis så var känslan på gårdagens spinningen. Det brukar vara veckans roligaste och skönaste pass, ett perfekt slut på veckan! Men efter igår kände jag: aldrig mer spinning, aldrig mer!!

 

Jag skakade i hela kroppen, kallsvettades, mådde illa, tårarna brände bakom ögonlocken och väl hemma kom näsblodet. Inte ens efter cykling i 40 graders värme i ett kuperat Greklad eller efter målgången i Tjejvasan förra året var jag så trött! Haha, det är galet! Efter en fullspäckad vecka och 55 min spinning checkade kroppen ut totalt!

 

Spenderade kvällen utslagen på soffan och med lite sällskapsspel, sov rätt dåligt i natt och hade förlorat hoppet om att återhämta mig. Men väl uppe i morse och på plats på gymmet kunde jag konstatera att kroppen checkat in igen - underbart! Inte till 100% men iaf till 80% och den sköna känslan återfanns sig sakta men säkert! Känslan av att jag aldrig mer skulle gå på spinning var som bortblåst och jag köttade på som en tok på 40 min indoor walking och 40 min spinning och nu är jag tillbaka i soffan.

 

Att varva träning med soffa och mat är ju ändå lyxigt! Det är klart att träningen är fruktansvärt jobbig ibland, kroppen är ju som den är. Det går upp och ner och det som inte dödar det härdar! Eller det bidrar i alla fall till utveckling!

 

Det är dock a och o att att vila mellan varven så man så långt som möjligt slipper gårdagens vidriga känsla och orkar hålla på livet ut! Såå let´s ligga i soffan resten av dagen innan jag ska iväg på maskerad med dietisterna ikväll. :)

 

3 kommentarer

Anonym

26 Jan 2013 15:44

<3

Anonym

26 Jan 2013 15:45

Jag är inte anonym. Jag är mamma :) Pussipuss <3

Carro G

27 Jan 2013 10:55

Trodde du bodde så långt bort för att plugga? Fredagsspinning= THE spinning??

Svar: Joo det väl ju det jag gör, men det är skönt att slippa plugga dygnet runt :PAll spinning är THE spinning ;)
Alexandra Eriksson

Kommentera

Publiceras ej