Ljusare tider och trögare skider

1kommentarer

Trots att vi får vänta ett bra tag på våren här uppe i norr så märker man tydligt att vi går mot ljusare tider nu. Igår eftermiddag när jag kom hem strax efter fyra var det fortfarande ljust och i morse när jag cyklade till skidspåret vid halv åtta hade det redan ljusnat, så himla härligt! :)
 
Dagens 20 km på skidor var riktigt tröga. I måndags la jag på valla för kallare snötemperatur men idag var det bara -4 grader så gårdagens fäste var som bortblåst. Inte nog med det så snöade det under hela turen, vilket innebar att det låg ett tunt lager med nysnö längst hela spåret, så något glid hade jag inte heller. Det är så otacksamt när man måste staka sig i nedförsbackarna! Vid sånna här förhållanden blir det en helt annat åkningen än när man vallat rätt; det blir mycket mer diagonalåkning och till och med saxning på ställen som inte ens är speciellt branta (ställen som man annars kan staka sig upp för). Detta kostar så mycket mer energi och innan jag ens åkt halva sträckan kände jag mig tröttare än efter hela gårdagens lopp på 17 km. Det blir att studera väderleksrapporten noga innan Vasan så att de 9 milen blir så "lättåkta" som möjligt!
 
Nej nu har jag inte tid med det här nå mer, lunchpausen är slut och det är dags att fortsätta att beta av dagens "do to-list":
  • Åka skidor
  • Plugga
  • Plugga
  • Plugga
  • Plugga lite till
  • Titta på Grey´s (äntligen säsongspremiär!!)
  • Sova
Ha en fortsatt trevlig dag gott folk!
 
 
 
 
 
PS. Jag vet att det heter skidOr men det rimmar ju inte på tidEr! ;)

1 kommentarer

Lina Nilsson

13 Feb 2013 15:55

Det heter visst skider ;)

Kommentera

Publiceras ej