Förvirrad kollektivbo

0kommentarer

Vilken härlig eftermiddag och kväll jag haft! Kom hem efter engelskan och hängde med mina vänner hemma i En Trea För Två (som numera är en fyra för två eftersom Tobbes bror Danne flyttat hit), och det bjöd på mycket skratt! Jag skrattar fortfarande högt när jag tänker på Josses kommentar när hon tömt flaskan med lemon jucie; "Det är nästan så att jag får en orgasm av att göra slut på saker" Hahaha! Av någon anledning älskar hon att tömma det sista av sånt som räcker länge (ketchupflaskan, duschtvålen, tvättmedlet eller som nu lemon juicen), strange! Eller när Danne kommer hem från ICA och har köpt mazariner (såklart) och säger: "Jag skulle fan välja mazariner framför en flickvän"... Jag tror kärleken, eller snarare besattheten, för mazariner blivit en aning stor då, eller?! :D

 

Vi äter en pasta-ost-och-skinksås-tända-ljus-middag, jag håller låda som vanligt och Danne säger: "Har du märkt en sak Josse? Alexandra har skrivit sin tenta nu, det är som att hon existerar igen".

 

Jag väljer att tolka det som nått positivt, för det är lite så det känns, att jag är tillbaka! Jag har nu slappnat av igen efter förra veckan när jag kände mig stressad och isolerad tillsammans med Näringslära för Högskolan mest hela tiden.

 

Jag är tillbaka i skidspåret också! Otroligt skönt!! Jag åkte inte en enda kilometer förra veckan (skamligt!!). Det blev inte många timmars träning över huvudtaget och med tanke på hur bra det gått att åka igår och idag funderar jag starkt på att vila mig i form lite oftare. ;) Känslan av att kunna åka hur långt som helst för att kroppen känns pigg, skidorna glider på bra under fötterna och pulsen ligger på en hög men stabil nivå är så underbar! Bäst av allt är också att jag inte känner någonting i ryggen nu, jag kan köra på 100% helt obehindrat. Känns betryggande med tanke på att Vasan närmare sig med stormsteg. Bara 25 dagar kvar...

 

 

Och ett tips bara till er som känner att ni vill åka skidor; det är bra att ta med sig skidorna till spåret, och inte bara pjäxorna. Det underlättar lixom allt som har med skidåkning att göra, om man faktiskt har skidorna med sig!

 

Som tur va hann jag inte cykla mer än halvvägs innan jag insåg att någonting saknades.... Förvirrad?

 

 

Nu är det dags att hoppa i säng! Hoppa i säng.... Skumt uttryck! Kanske borde göra det bokstavligen, var ju bra många år sen man gjorde det! :D

 

 

Kvällsåkning i Nydalaspåren!

Kommentera

Publiceras ej