Fet tisdag!

1kommentarer

Efter en god natts sömn är jag som en ny människa idag (som sagt: sömn is the shit och humöret kan verkligen skifta från dag till dag)!

 

Har hunnit med en massa saker idag... Varit på fonetikföreläsning, handlat, skidat (och lyckas med säsongens fetaste vurpa), tvättat, pysslat hemma, diskat (3 ggr idag tror jag. Mycket disk och mycket tvätt blir det när man bor fyra personer tillsammans), sökt boende, pluggat (dock inte så mycket som jag borde) och så har jag hunnit med en skypedate med min älskade mamma. Jag saknar henne och ser verkligen fram emot när hon kommer hem till Sverige i april! Då ska vi umgås och mysa och babbla dygnet runt i fem dagar! :)

 

Mamma & jag utanför hennes hus på Rhodos i somras.

 

 

Nu har jag slagit mig ner i soffan och ska njuta av en kopp te och en av de godaste bakelserna som finns: SEMLA!

 

Den fluffiga, saftiga kardemummabullen fylld med krämig mandelmassa och söt grädde är ju bara så underbart god! Och pricken över i är florsockret på locket! Mums!!

 

Men semlor är som julskinka, påskmust eller jordgubbstårta på midsommar, det är galet gott men bara vid rätt högtid. I och för sig tror jag inte att en färsk semla, en nygriljerad skinka, ett kallt glas must eller en tårta med nyplockade jordgubbar någonsin skulle kunna smaka dåligt, men det smakar så mycket bättre vid rätt tid på året. Och nu är det semeltider, så det är bara att passa på att njuta av en fet semla på en fet tisdag!

 

Tisdagsmys!
 
 
 
Juste! Fick två glädjebesked idag också... Jag lyckades får VG på både mikrobiologitentan och näringsläratentan! :D Lite förvånad över näringsläran men såklart mest glad! Inte nog med att det är så skönt att få veta att man klarat sig, detta betyder också att det snart ramlar in lite pengar från CSN - äntligen!

1 kommentarer

Bästis

12 Feb 2013 21:54

Mmm.. Julmust

Kommentera

Publiceras ej