Det skiftar från dag till dag

1kommentarer

Humöret alltså.

Igår var det lördag. En riktigt bra dag som inleddes med Frisks indoor walking-pass med Coldplay-tema. Bara Coldplaylåtar och videos på storbildskärm – ett riktigt svettigt och roligt pass! Och humöret var på topp när man gick där ifrån!

Åt lunch och pluggade lite innan jag begav mig ut i skidspåret. Hann inte riktigt åka så långt som jag planerat men det var var skönt att komma ut, och 15km är bättre än inga alls. Skyndade mig hem och började göra mig i ordning för terminens första sittning tillsammans med dietister och kostvetare. Sara kom förbi med vin och sen traskade vi över till Lovisa för lite ost, kex och slutfix innan vi tog taxi till Lokal. Det var en jättetrevlig kväll som bjöd på mycket skratt, god mat och dans! Kul att träffa alla som man inte hinner se så ofta nu eftersom vi inte pluggar tillsammans den här terminen. Jag ser verkligen fram emot hösten när det börjar på riktigt och jag får träffa alla dessa goa människor dagligen! :)
 
Lite bilder från sittningen med tema Bond

 
 
Idag är det söndag. Jag vaknade i morse och kände rent allmän: Blää på allt!! Gårdagens topphumör var i botten.

Jag har varit så trött hela dagen, mycket pga av gårdagen men jag har också känt mig väldigt trött ganska länge nu. Jag är trött i kroppen och i huvudet och det går ut över mitt humör och gör att jag ibland känner mig allmänt nere. Jag är småstressad över engelskan. Det känns  inte alls bra att inleda en kurs med att dra på sig massa restuppgifter. Inte nog med att det är fullspäckat varje dag, jag har dessutom gamla uppgifter som hänger över mig, och just nu känns det som att dom kommer göra det mer eller mindre hela terminen. Idag har jag verkligen funderat på vad jag håller på med... Jag känner mig omotiverad att läsa denna kurs och undrar om det verkligen är värt att lägga en termin på nått som man känner så inför? Jag måste känna efter ordenligt nu innan det är ”för sent”.

Jag har börjat känna av mig rygg igen också, det är liknade smärtor som för några veckor sen det gör mig otroligt frustrerad. Jag ska åka ett seedningslopp nästa helg, och om inte mindre än tre veckor är det Vasaloppet och då MÅSTE jag känna mig bra!! Smärtorna och tröttheten jag känner gå ju givetvis ut över träningen. Jag känner mig inte alls i samma form som jag gjorde förra året vid den här tiden, innan jag skulle åka TjejVasan. Då kände jag mig pigg och stark och orkade med många timmars träning. Jag måste verkligen hitta en bra balans mellan vila, träning och mat nu de här sista veckorna och göra vad jag kan för att ”toppa formen”. Att sova tillräckligt länge och bra på nätterna gör otroligt mycket och jag känner att jag inte riktigt sovit som jag brukar göra under den senaste tiden. Så nu ska jag göra allt för att piggna till och hitta formen igen! Då kommer jag också känna mig gladare och mer motiverad till allt annat, det vet jag. :) Så god natt kära vänner, sov gott! Imorgon är det ny vecka och vi tar nya tag!

1 kommentarer

Anna LJ

11 Feb 2013 08:43

Kämpa på! Hoppas det känns bättre snart, men det tror jag det kommer göra :) ibland löser sig allt bara efter en god natts sömn. Snygga Bond-tjejen :D

Kommentera

Publiceras ej