Alla Hjärtans Dag

0kommentarer

Har nästan varit som vilken annan dag som helst för mig... Jag har spenderat större delen av dagen åt vokabulär- och fonetikplugg, har också varit på återbesök hos sjukgymnasten och lagat en mumsig rotfruktsgratäng. Det var inte förens jag kom hem på eftermiddagen och hittade ett paket innehållande en fin och god hälsning från min älskade vän Kristin som jag fick känna av lite Alla Hjärtan Dag-stämning. Att en sån liten gest och tanke kan göra så mycket, jag blev verkligen jätteglad! TACK finaste du! :)
 
Omtanke!
 
Göttig gratäng!
 
 
Och jag måste bara berätta om sjukgymnasten jag går hos. En riktigt rolig man det där! Jag ringde i början av veckan för att boka en ny tid då mitt ryggont kommit tillbaka. Jag pratade in ett meddelande på deras svarare, berättade vad det gällde, att jag varit där tidigare och att jag gärna skulle komma innan helgen eftersom jag ska åka ett seedningslopp inför Vasan nu på söndag. Han ringde upp under eftermiddagen och när jag svarar säger han: "Aaa men hej, hur ser det ut på torsdag? Passar halv fyra?" Jag skrattade och svarade att det passar perfekt. Han har en mycket mörk och speciell röst så jag hörde ju på en gång att det var han, men ändå, antog han bara att jag skulle fatta att det var han som ringde? Man brukar kanske presentera sig, eller? :P
 
Idag när jag kom dit och han lunkade ut i väntrummet och hämtade mig sa han: "Alex" Haha, han och jag är bästa polare nu! Han kallade mig för en liten sparv också, för att det var så lätt att knäcka till min rygg i jämförelse med den två meter långa, 150 kg, svartrockaren som varit där innan. Härlig snubbe det där! Troligtvis kommer jag behöva gå dit en gång till innan Vasan för problemet med min ryggen kommer inte försvinna förens jag slutar åka skidor eller innan jag hunnit träna upp ligamenten i bäckenet. Men det gör inget, det är nästan så jag ser fram emot ett nytt återbesök :P
 
 
Nu är det dags att återgå till plugget innan jag ska besöka John Blund! Och imorgon är det fredag igen (vart tog den här veckan vägen?!) och då kommer dom här godingarn hit;
 
Ida & Emil eller Spirre & Carlsson?
 
 
Juste, jäkligt kul att det gick så bra för herrarna i skidskytte-VM idag också! Många åkte riktigt bra och kul att Lindström fick ta första medaljen! :) Heja Sverige!

Kommentera

Publiceras ej