Alla dagar är likadana...

1kommentarer

...när man tentapluggar. Måndag eller lördag, söndag eller torsdag, oavsett dag ring klockan 06.30 och man hinner med att trycka in massa information under större delen av dygnets timmar. Det finns inget som heter sovmorgon eller fest eller jag gör det där sen, det gäller att vara effektiv och utnyttja den tid man har.

 

Att lämna campus 22.15 en lördagskväll, och möta glada partysugna människor gör ju ändå att man tycker lite synd om sig själv... Haha vilken tönt jag är! Det är inte ett dugg synd om mig! Allt jag gör är faktiskt självvalt. Jag väljer att ställa klocka på 06,30. Jag väljer att sitta i skolan till 22,15. Jag har valt att plugga. Och jag är glad och tacksam över att jag kan välja att göra i princip vad jag vill!

 

Trots detta är studentlivets baksida dessa tunga tentaperioder och känslan av att aldrig riktigt vara ledig, men de positiva sakerna väger oftast så mycket tyngre! Flexibilitet är en av dom sakerna. Att man kan styra sin tid helt själv. Om jag vill plugga en lördagskväll till 22.15 eller om jag heller går ut och festar är upp till mig. Om jag hellre vill titta på film eller åka skidor eller handla mitt på dagen, och plugga mitt i natten så gör jag det. Hur jag disponerar min tid drabbar (nästan) bara mig själv. Och de tunga perioderna varvas ofta med lättare stunder där man har mycket tid över till annat, sånt som jag aldrig hunnit med de gånger jag bara jobbat.

 

Jag kanske inte känner så precis just nu, när ögonen går i kors och huvudet är knökat med vitaminer, mineraler, ekvivalenter, proteinberäkningar, fibrer, kolhydrater, fett etc. etc., men överlag är studentlivet himla bra!! Det gäller bara att ta vara på tiden och hitta ljusglimtar under de jobbigare perioderna och helgens glädjemomenten har varit gårdagens trevliga spelkväll och dagens spinning och indoor! :)

 

Nee nu är det nog skrivet för den här gången, det är dags att sova, klockan ringer ju om 6,5 timmar. God natt!

1 kommentarer

Anna LJ

03 Feb 2013 16:45

Man blir så inspirerad av dig, duktiga pluggtjejen! :)

Kommentera

Publiceras ej