Thaimassage & Halstrad röding

0kommentarer

Morgonpromenad, julklappsshopping, thaimassage och middag på Elverket stod på schemat igår... En mycket bra start på jullovet med andra ord!
 
Efter min morgonpromenad i solen (som jag för övrigt inte sett på hur länge som helst) begav jag mig in till stan för lite julklappsshopping. Trodde det skulle vara hysteriskt, och visst, det var verkligen mycket folk överallt men jag hittade allt jag skulle ha, slapp långa köer och blev inte irriterad en enda gång! Efter shoppingen mötte jag upp Bella, vi åt en burgare och satt och pratade om allt och ingenting innan vi mötte upp pappa och Petra för att bege oss mot en överraskning dom fixat åt hela familjen. Vi hamnade på Sabai Sabai Thaispa där vi fick varsin oljemassage för hela kroppen. Fantastiskt skönt! Mestadels i alla fall, jag är så kittlig att jag stundvis hade svårt att slappna av med det var ändå så skönt att bli av med lite knutar i rygg och nacke och mjuka upp hela kroppen. Efter behandlingen bjöds det på fantastiskt god middag på Brasserie Elverket. Jag åt hummersoppa och ost- och svampsticks till förrätt och halstrad röding med kantareller, parmesan- och vitlöksröra och ugnsrostade potatis till varmrätt. Riktigt gott, riktigt trevligt! Tack för den fina julklappen pappa och Petra!! När vi kom hem blev det även lite te och julklappspyssel. :)
 
 
 
 
 
 
 
Idag är det 21a december och vintersolstånd; årets mörkaste och där med kortaste dag, imorgon vänder vi mot ljusare tider igen! :) Förutom att regnet verkligen öser ner idag och att julkänslan inte existerar så kommer detta bli en minst lika fantastisk (mitt nya favoritord) dag som igår, för i kväll ska jag på Håkan Hellström i Uppsala!!! Bara 8 timmar och 15 minuter kvar.....!

Kommentera

Publiceras ej