Julsittning & Julmarknad

0kommentarer

Det är ju som bekant december och julmånad så vad passar inte bättre än att ägna helgen åt julsittning och julmarknad?! :)

Igår kväll hade vi julsittning med vår institution och temat för kvällen var film. Så med andra ord var det inte så mycket jul över själva sittningen men den är i samband med julen och kallas därför julsittning. :) Det haglade tätt av kändisar på Lokal... Borat, Ronny & Ragge, Howard Wolowitz, Lilla My, Lara Croft, Pippi, Curella de vil, Bröderna Fluff, Mulan, Tingeling, Prinsessan Leia, Allan med sin Carlos och många fler var på plats. Det var en riktigt lyckad kväll med god mat, sång, spex av Medecinarspexets acapellakör, dans och massvis med skratt! Verkligen en rolig sittning! :D
 
                          
                  
 
Idag har vi traskat runt i kylan på den årliga julmarknaden på Gammlia. Väldigt mysigt, men som sagt (och som vanligt), väldigt kallt. Vi "fönstershoppade" i de flesta stånd men jag fick med mig ett gott fröknäcke och te hem. Teet heter Earl Grey Smokey och är alltså en kombination av mina två favoritsmaker på te, toppen! Jag hann äta både saffransvåffla, sjöbab (fantastiskt god strömning i pita) och en färsk munk under de knappt två timmarna vi var där också... Mums!
 
              

Efter marknaden traskade vi till campus för att gå på loppisen som kåren anordnat. Massvis med folk trängdes bland kläder och prylar och jag fyndade en kofta, en grovstickad tröja, en blus, tights, en långklänning och en lampskärm för ynka 150 kr. Har sagt det förr och säger det igen: second hand is the shit! Bra för miljön och en students plånbok! Tummen upp!
 
Efter marknad och loppis var jag på ett riktigt härligt spinningpass! Jag bara älskar 90-talslåtarna Emelie har i sina pass och trots att jag kände mig väldigt trött innan gick det hur bra som helst! Både kroppen och huvudet var pigga och trots grym mjölksyra mot slutet kändes det som att jag hade kunnat cykla hur länge som helst. Det är dessa pass som gör att jag älskar att träna! Verkligen ett bra avslut på en bra helg! Tack alla inblandade!

Kommentera

Publiceras ej