Jul i mitt hus!

0kommentarer

Jag började julpynta redan förra veckan innan jag åkte hem, men jag fixade till slutfinishen igår, så nu är det juligt och mysigt i mitt lilla rum. Det ser inte bara ut som jul med ljus, röda dukar, några tomtar, granris, julegris och  adventsljus utan det till och med luktar jul från nejlikaapelsinerna jag hängt i fönstret. Lite julmusik på det och man kommer verkligen i stämning! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Förutom att julstämningen fyller mig med glädje så har jag i allmänhet känt mig så himla glad de senaste dagarna! Bitterheten över metodmomentet är som bortblåst och det beror helt och hållet på det jag gjort de senaste dygnen;
  • No more Vetenskaplig metod (for now)! Som sagt, det sjukt intensiva och relativt tråkiga moment som har gjort mig och resten av klassen riktgit bittra under den senaste månaden är äntligen över! Redovisning och opponering är avklarat, slutrapporten är inlämnad och tentan och logginlägg är godkända! Jiihoo!
  • Skidspåren har öppnat! Tog en morgonpromenad i solen i torsdags på min helt pluggfria och lediga dag. Gick längst sjön till skidspåren för att kolla läget och möttes av dånande snökanoner och några skidåkare som åkte i det alldeles nyss öppna 2,5km spåret. Jag var tvungen att göra ett glädjeutrop! :D Kunde inte sluta le, blev så fantastisk glad! Äntligen är det dags att åka skidor igen! Jag lovade mig själv på vägen tillbaka att spara den känslan och plocka fram den de dagar jag inte alls kommer vara lika entusiastisk över att behöva åka skidor, för jag vet att de dagarna kommer att komma... Men det tar vi då! Idag har jag vallat skidorna och imorgon blir det premiäråk för den här säsongen! :)

     
     
     
     
  • Hunger Games: Catching Fire. Var på bio i torsdags kväll tillsammans med dietisttjejerna och Josse och såg andra filmen i Hunger Games-serien. Fy satan i gatan vilken bra film det var! Kanske till och med bättre än den första filmen!(?) Så har du inte sett den, se den! :)

  • Lunchdejt med Sara och Emelie. Dom bjöd på lunch som dom själva lagat i utbildningsrestaurangen Kokvrån. Det serverades lammfärsjärpar med ugnsbakad potatis och tzatzikt. Vällagat och jättegott! Vi alla har så fullt upp att man aldrig hinner ses, trots att vi är på samma ställe varje dag, så det var trevligt att hinna sitta ner och prata med dom. :)

  • Nytt moment! Igår (fredag) började vi alltså ett nytt moment; Kost & Folkhälsa. Trots att även detta moment också kommer bli riktigt intensivt så ser jag fram emot allting! När jag tittar på schemat över alla föreläsningar blir jag så glad och förväntansfull, kommer bli hur kul och intressant som helst! Hamnade dessutom i en superbra grupp tillsammans med Sofie och Ingrid. Vi kommer behöva umgås i princip dygnet runt fram till jul för att hinna allt, men som sagt, det ser jag bara fram emot!

  • Tentafirande. Igår kväll bjöd Matilda på riktigt god laxmiddag hemma hos sig. Kvällen fortskred mot Origo efter massa mat, babbel, vin och snacks. Vi var där lite väl tidigt, bara för att vara säkra på att verkligen komma in (vi har misslyckats de två senaste gångerna och ville inte riskera att göra det även en tredje gång...) Väl där inne dansade vi järnet och skålade i fireball för att jag genomföret En Svensk Klassiker (bättre sent än aldrig). Jättetrevlig och rolig kväll!

     
  • Fullspäckad lördag. Idag har jag hunnit vara hos optikern, shoppat lite saker på stan, tittat på Vinterstudion, tvättat, städat, vallat skidor, bakat kakor, masserat Jossan, pysslat lite och förberett inför adventsfikat som jag ska ha imorgon... Fullt ös! Men ändå lugnt och skönt när man slipper tänka på plugg! :)

    Nu är det dock dags att säga tack å god natt! Såå, tack å god natt!     

Kommentera

Publiceras ej