Första december

0kommentarer

Hur kan det redan ha blivit december?! Tiden bara springer iväg men denna månad har varit efterlängtad! November har varit mörk och rätt dryg men lagom till december och advent kom den första snön som ligger kvar! Underbart! Idag har det snöat ännu mer så nu är det vitt på riktigt här och julstämningen är hög.
 
 
Gårdagen bjöd på många andra "första" förutom att det var första december... Första avsnittet av årets julkalender; "Barna Hedenhös uppfinner julen" och nu när man snart är 26 år passar det väl utmärkt att hängivet se alla avsnitt?! :D Jag tände första adventsljuset och åt en lång och god frukost i sängen.
 
 
Efter det spenderade jag halva dagen i köket och bakade julens första lussekatter och lussebullar med mandelmassa.
 
 
Under eftermiddagen tog jag säsongens första runda på skidor. Trots att det hittills bara är 1,6km spår öppet var det fantastiskt att äntligen få åka igen! Spåren var fina och skidorna bra vallade (heja mig!). Under den lilla turen insåg jag dock att jag överskattat min försäsongsträning en aning... Anser att jag har en bra kondition men ingen skidkondition, och jag måste köra ännu mer rygg och triceps på gymmet. Som tur är så kommer ju mycket av detta även "gratis" ju mer jag åker så det är bara att vara tålmodig och åka så mycket som det finns tid för.
 
 
Efter skidturen kom dietistfamiljen hit och firade första advent med mig. Massa julfika, julmusik och julfrågesport blev det, mysigt och gott!
 
 
Första december innebär också att det är min kära, knasiga, sjukt roliga och underbara kusin Gustavs födelsedag! Året till ära fyllde han 25 år, GRATTIS älskade du!!
 
 
Som sagt, nu är vi inne i julens månad, det är bara 16 dagar kvar innan det är dags att åka hem igen men innan dess ska det hända en hel del saker. Mycket måsten men även mycket roligt att se fram emot, mest av allt ser jag nog ändå fram emot julledigheten, snart är den här! :)

Kommentera

Publiceras ej