Tele2 Arena & Kent

0kommentarer

I lördags eftermiddag mötte jag upp mina två fina Sälen-vänner Jossan och Carro för lite mat, babbel och skratt på Fjällgatans Kaffestuga på Söder. Så himla trevligt att vi äntligen kunde ses alla tre! Jag saknar tiden när det var vi varje dag :)
 
 
 
 
 
Efter maten delade vi på oss och jag och Jossan åkte till Globenområdet för att gå på den officiella invigningen av Tele2 Arena. Vi blev bjuda på små söta cupcakes, det var festlig stämning och röd matta.
 
 
 
 
 
Vi kom strax innan det började men kunde ändå lugnt och stilla ställa oss längst fram. Kalaset började med att nån okänd artist, Zahara (??) nånting, körde några obegripliga låtar helt utan kontakt med publiken. Efter det hölls det tal och klipptes band och sen drog det igång på riktigt... Robyn inledd med en helt okej spelning, körde många bra låtar men hon var ändå inte lika bra som jag förväntat mig. Hon byttes ut av Lasse, allas vår älskade Lars Winnerbäck! Han bjöd på en fin spelning där de gjorde Elegi och Elden riktigt bra. Dock blev jag lite besviken att de inte körde den nya singel som släpptes samma dag; Utkast till ett brev. Efter Lasse kom kvällens höjdpunkt... Kent!!! Dom gjorde en så satans bra spelning! Dom lyfte hela arenan till skyarna och låt efter låt fick mig att fyllas av glädje och sorg och eufori!! På sin förhållandevis korta spelning fick dom med både Utan dina andetag i en suverän remix, 747 och Mannen i den vita hatten. De spelade dessutom Petroleum och Ingen kunde röra oss! Det var så bra, så mycket lycka och bäst av allt var nog när Jocke Berg talade om att dom, den 1 december i år, går in i studion och spelar in en ny skiva! :D Turné 2014 here we come!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Världsbäst!
 

Kommentera

Publiceras ej