Musiknostalgi

0kommentarer

I helgen när jag var ute på landet hos farmor och farfar rotade jag igenom några av alla mina flyttlådor jag förvara där (tills den dagen jag har plats för dom på nått annat ställe)... Jag hittade det jag letade efter och dessutom hittade jag dessa tre godingar:
 
Philips MP3, iPod Nano och iPod Shuffle
 
 
Även min allra äldsta iPod, en Mini, låg i samma låda men av någon anledning fick den inte följa med hem?!
 
Idag under dagen har jag laddat dessa, fått igång alla och färdats tillbaka 10 år i tiden! Jag vet inte hur långt tid det måste gå för att något ska kallas nostalgiskt men jag kan säga att känslorna jag kände när jag lyssnade på alla "gamla" godingar som finns i dessa tre spelare utan tvekan var nostalgiska!
 
MP3n är äldst och innehåller sånt jag lyssnade på under slutet av högstadiet. Trots detta innehåller den mest Lars Winnerbäck, Kent och The Ark, artister jag fortfarande lyssnar mycket på periodvis. iPod Shufflen är relativt ny och innehåller mycket musik jag förknippar med åren i Sälen; mycket dansanta upptempolåtar som är perfekta att träna till. Mest känslor väcktes från musiken i iPod Nanon... Den innehåller också mycket jag fortfarande lyssnar på men också så mycket annat; Eskobar, Heather Nova, Broder Daniel, Bad Cash Quartet, Death Cab for Cutie, Imogen Heap, Red Hot Chili Peppers, SMK, Billie the Vision & the Dancers, Sugarplum Fairy och mycket, mycket mer. Dessa artister tillsammans med Kent, Lars Winnerbäck, Coldplay, Mando Diao, The Sounds och Håkan Hellström skapar så mycket känsla av gymnasiet och tiden då. Galet! Riktigt roligt att hitta dessa och jag gissar att jag kommer spela dom varma ett tag framöver... #Bramusikrostaraldrig
 

Kommentera

Publiceras ej