Blixtvisiter

0kommentarer

Det har sina fördelar att jobba centralt mitt i stan... Inte bara det att man smidigt tar sig till och från jobbet eller till andra ställen när man väl slutat jobba, eller att man kan låna toan på jobbet i väntan på nattbussen, eller lämna massa saker i skåpet man inte orkar släpa på när man ska ut på trevligheter utan det är också smidigt för andra att titta förbi och säga hej, eller hejdå för den delen. Även om det är blixtvisiter och man bara hinner byta en kram och några ord är det så trevligt när folk kommer och hälsar på, man får liksom lite extra energi då!
 
De senaste veckorna har syrran, Linnea, Johan, Carro och Henke, Emelie och Calle varit inne och hälsat på. Många jag inte skulle hinna träffa annars! Och imorgon kanske Lisa tittar in, kul! Eftersom jag mest bara jobbar nu och inte hinner träffa folk så är dessa snabbmöten bättre än ingenting! :)
 
Som sagt, mest jobb nu. Först gnällde jag att jag inte fick jobba så mycket som dom lovat och nu gnäller jag för att jag får jobba för mycket. Aldrig är man nöjd... Men det är bara le och vara glad och tänka på dom välbehövliga pengarna som kommer sen! Trots detta har jag hunnit med en del roligheter under de senaste veckorna också. Bl.a. vin och ostkväll med Kajsa och Johanna, middag och drinkar med familjen på Pontonen, lunch på landet med F&F och Linnea, Vegas 1-årskalas i Öregrund, en dag ute på Lagnö med båtåk, sol, grill och yatzy, sushi med Elli, "Känn Ingen Sorg" på bio, lunch och promenad i Sigtuna med Kajsa och Tristan, pick-nick på Skinnarviksberget med Bellis och Janne och nu senast Allsång i ösregnet med Johan och hans kompisar. Trots att vi var sjöblöta under våra otroligt snygga ponchos var det en mycket lyckad kväll som innehöll Mexikansk mat, Nordiska djur, The Sounds och massa öl... :D
 
Nu är det dags att gå och lägga sig första natten upp på loftet i mitt nya rum och kurera magontet och illamående jag fick efter kycklingwoken jag åt till lunch idag (ej så trevligt!!)... God natt!

Kommentera

Publiceras ej