Tentaplugg

0kommentarer

På fredag är det dags för tenta igen... Jag tycker inte vi gör annat än att skriver tentor, har seminarium och gruppresentationer. Varje vecka är det nånting. Och det finns inte mycket tid att plugga ordentligt till tentorna. Men om ungefär två veckor lugnar det ner sig, från och med då och terminen ut blir sex moment två, otroligt skönt! Innan det ska vi dock hinna med två tentor, skriva litteraturessä, lämna in en keywords-portfolio och göra en individuell muntlig redovisning. Den här kursen är verkligen den tyngsta jag läst på universitetet hittills! Trösten är att ingen annan kurs kommer bli så här jobbig (hoppas jag!!)...

 

Som tur är har dagens tentaplugg gått som smort. Jag har varit pigg och motiverad hela dagen och jag slapp den vanliga eftermiddagströttheten trots att jag var upp innan sex i morse och var på spinning. När det flyter på såhär så känns till och med grammatik intressant, jag trodde aldrig att jag skulle säga det! :P Dock känns tentan om mindre än 36 timmar rätt omöjlig. Det är så mycket information, det tar aldrig slut och inte nog med att man ska hinna gå igenom allt så vore det ju toppen om man hann repetera också. Jag borde vara klar med allt typ igår och ha dessa dagar till repetition med så är inte fallet, så det blir en lååång dag imorgon och sen får det gå som det går på fredag. Hoppas på det bästa!

 

Back to infinita verb innan det är dags att sova. Natti!

Kommentera

Publiceras ej