Ledig kväll!

0kommentarer

Kom hem för en stund sen, drog på mig mjukisshortsen och slog mig ner i soffan. Ute i köket lagar Tobbe lasagne och jag tänkte nog faktiskt sitta här i soffan och bara vänta på att få maten serverad (man får ju passa på nu de sista dagarna i kollektivet). Jag har bestämt mig för att ta en ledig kväll utan att känna mig stressad eller få dåligt samvete för det jag borde göra. Känns helt okej idag med tanke på att vi nu under eftermiddagen har skrivit vokabulärtentan. Jag satt fram till 15.15 och sista-minuten-pluggade och försökte trycka in de sista orden och fraserna innan tentan som började 16.00. Troligtvis inte det bästa sättet att tentaplugga på men det fick bli så den här gången och tentan känns faktiskt helt okej, några klurigheter men jag tror jag fixade den ändå, hoppas hoppas!! Som jag tjatar rätt mycket om så går tiden så förbaskat fort, jag fattar inte vart dagarna tar vägen?! Och så säger folk att tiden går fortare ju äldre man blir, hur ska detta sluta egentligen?!

 

I lördags var jag ute med Nikki, Julia och Sofie och dansade järnet på E-puben! Så mycket som jag skrattade under den kvällen var det längesen jag gjorde, tack för det tjejer! När vi lämnade puben kom den utlovade snön... Det vräkte ner och när jag vaknade på söndagsmorgonen var marken täckt med typ 15 cm nysnö, jävligt trist! När jag cyklade hem på natten fick jag en obehaglig känsla av att det var november och första snön som kom. Jag kände nej nej neeej jag pallar inte med mer vinter, mörker, jul, nyår, skidåkning och allt det där, och som tur är så slipper jag det för det som väntar är ju faktiskt vår, värme, ljus, cykling, grillning och pick-nick ute, blommor och grönska och allt annat härligt som hör den här årstiden till! Men när oktober och november väl kommer, då kommer jag bli hur lycklig som helst när första snön faller, då kommer jag se fram emot allt som jag verkligen inte vill ha just nu! Och tur är väl det! :)

 

Stora delar av den snön som kom smälte bort redan under måndagen och vi har haft tre riktiga härliga vårdagar med sol och plusgrader! Dessvärre har jag spenderat större delen av dagarna inomhus med plugg och träning på gymmet. Ser fram emot när jag kan börja cykla utomhus så man kommer ut lite mer och kan njuta av vädret och våren!

 

Känns skönt att ha lagt 2 av 3 vokabulärprov bakom sig nu. Imorgon väntar grammatiktentaplugga och grupparbete. Vi hade den första gruppresentationen förra veckan och ska ha den andra nästa vecka. Jag har äran att jobba med Sofia, Rebecca och Emma och vi ska se till att äga lika mycket på andra presentationen som vi gjorde på den första! ;)

 

Jag skulle kunna börja plugga på grammatiken nu, eller läsa till litteraturseminariet på måndag, eller söka fler sommarjobb, men jag känner att det är helt okej med en ledig kväll. Jag ska bara ta det lugnt, titta på Grey´s, fira tentan med chokladfylld banan i ugnen till efterrätt och sen lägga mig tidigt. Sömn har tyvärr blivit en bristvara de senaste dagarna så det vore skönt att vakna utvilad imorgon. :)

 
söndag morgon...  

vs måndag eftermiddag: 0-1
 
 
 
PS. Om bara en vecka får jag träffa mamma!!! <3

Kommentera

Publiceras ej