Kräftskiva!

0kommentarer

Jajamän igår firade jag onsdagens tenta med en kräftskiva tillsammans med Sofia, hennes pojkvän Niclas, Emma, Rebecca och Danne. Vi bara älskar mat så vad kan vara bättre än att fira just genom att äta? ;) Det var en himla trevlig kväll med sommarfeeling, kräftor, räkor, västerbottenpaj med gräddfil, gräslök och rom, baguetter och aioli och vitt vin. Till efterrätt hade Sofia gjort lime- och vitchokladkladdkaka med hallon och grädde. Och ja, allt var precis lika gott som det låter! Vi satt och åt, pratade om alltifrån Knutbymorden till kosttillskott och Lunarstorm-alias och skrattade massor i typ sju timmar. Verkligen en bra kväll som vi snart måste göra om! TACK hörrni! :)

    
 
 
 
 
 
Eftersom det blev sent igår, och en hel del vin så avbokade jag förmiddagens vanliga träningspass och istället har jag slagit mig ner i soffan framför Nyhetsmorgon med ugnsbakad gröt toppad med kvarg, hallon, lite honung och gröna russin och en kopp te; lugn och skön lördagsmorgon!




Idag står flyttpackning, träning, plugg och Grekisk sallad på schemat. Imorgon går flyttlasset 250m söder ut och på måndag flyttar jag in officiellt. Egentligen borde jag prioritera plugg framför träning men känner jag mig själv rätt blir det träning i eftermiddag och plugg om jag hinner innan det blir Grekisk sallad med grillad kyckling till middag. :)

 

Trevlig helg allihopa!

 

 

 

PS. Om ni gillar gröt så måste ni prova det här:

Ungsbakad gröt (1 port.)

 

1 dl havregryn

1 tsk bakpulver

1 ägg

½ mosad banan

1 rivet äpple

Kanel eller vaniljpulver

Valfri toppning

 

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda havregryn, bakpulver, kanel och/eller vaniljpulver. Blanda i de andra ingredienserna. Baka i en lite ugnsfast form i ca 15 minuter. Servera med valfritt tillbehör. Jag hade som sagt kvarg, hallon, honung och gröna russin till. Det blev riktigt mumsigt och dessutom ser det ju ut som en efterrätt! En fröjd för både synen och smaklökarna!

 

 

Kommentera

Publiceras ej