Korrebo

0kommentarer

Då var jag officiellt inflyttad i mitt nya boende på Rullstensgatan i Umeå. Jag bar hit de sista sakerna igår och sova första natten här i natt. Jag sov som en stock och känner att jag kommer trivas här! Jag satt ute i allrummet hela kvällen igår och pratade med två korridorsgrannar, Gustav och Ann-Sofi, och de är jättetrevliga. I söndags när jag och Josse flyttade över alla möbler träffade jag nästan alla i korridoren när de hade sitt söndagsfika och alla var så välkomnande och snälla. Jag har ju varit rätt anti till att bo i korridor, jag vill helst av allt ha en egen lägenhet och det känns väl lite som att jag är färdig med korridorslivet, men det känns faktiskt helt okej att bo såhär, och det känns som jag kommit till helt rätt korridor! :)

 

Som sagt, i söndags höll och jag Josse på med flytten hela dagen. Jag hade hyrt bil och vi åkte runt flera timmar och shoppade på Rusta, Jysk, Plantagen, Myrorna, Jula, Boom och Maxi. Vi åt på Mc Donalds och körde 5 flyttlass mellan lägenheten och nya rummet. Jag som tänkte att jag inte hade så mycket saker... Men jag hade jävligt fel på den fronten. Jag fattar inte när och hur jag lyckats få upp allting hit?! När klockan var 21.30 var vi äntligen klara, helt slut slog vi oss ner i soffan och mumsade varm nyponsoppa med glass och biskvier innan jag sov sista natten på Istidsgatan. Tusen tack för hjälpen med allt Josse! Och TACK för att jag fått bo hos er så länge!



 

Igår eftermiddag hämtade jag ut nycklarna, det kändes konstigt att ta de sista grejerna får Josses och Tobbes lägenhet och gå över hit. Men som sagt, det är ca 250 meter mellan oss nu så vi kan ju lätt och smidigt hälsa på varandra när abstinensen bli för stor. ;) Jag ägnade hela eftermiddagen igår och en del av kvällen åt att packa upp och fixa i rummet. Det börjar likna ett hem nu men jag har fortfarande en del saker kvar att göra. Tyvärr är inte detta prio ett, även fast jag skulle vilja att det var det, för jag har två seminarium och en tenta att plugga till, och så ska jag åka hem till Stockholm och träffa mamma i helgen. Det känns dessutom som att jag håller på att bli sjuk, är trött och hängig, fryser och känner i halsen och bröstkorgen är det nått skit på G. Jag har verkligen inte tid att vara sjuk så det bli att skippa träningen nu och sova ordentligt så jag är frisk och pallar med allt som ska göras. Det är så kul att mamma kommer hem från Rhodos imorgon och det kommer bli en jättemysig helg!!

Kommentera

Publiceras ej