Hej Verkligheten!

0kommentarer

Alltså ibland är det fasen inte bra att vara ledig, för det är så segt att komma tillbaka till verkligheten och vardagen efteråt. Jag hade det kanske lite för bra i påsk (om man nu kan ha det...?) och när jag kom tillbaka hit upp till Umeå i onsdags förmiddag var hjärnan nån helt annanstans och lika så motivationen. Det var bara hem och lämna all packning och sen dra till skolan för grupparbete och tentaplugg. Men det är nog lika bra att man tvingas köra 110% från början för då måste man, oavsett om man vill eller inte, komma in i pluggmoodet. Onsdag, torsdag och fredag bara sprang iväg och både litteraturseminariet, gruppresentationen och hemtentan i Realia gick bra. Så skönt att lägga det bakom sig! Det var dock den hetsigaste tentan jag gjort. 50 frågor på 40 min och jag svarade på sista fråga när det var 2 sekunder kvar... Lite panik när man läste vissa frågor och kände att man inte hade nån aning om svaret, eller när man inte ens fattade frågan :P Man fick resultatet på en gång och det kändes bra att se siffrorna 74/100 och veta att man var godkänd!

 

Efter tentan tog jag en runda på stan, inhandlade en digital köksvåg (finally) och en fin fin lampskärm från Lagerhaus! Hann med 90 minuters distanscykling under eftermiddagen innan jag gick över till Sara och firade att hon fyllt år tidigare i veckan. Jag hade med mig några paket och hon bjöd på tapas och cupcakes. Som vanligt jättegott och jättetrevligt och givetvis åt jag liiite för mycket, också det är precis som vanligt.

 


Solig bild från stan igår...

 

Vaknade vid 06.30 i morse, jag tycks inte kunna sova längre än det?! Låg kvar en stund och filosoferade lite, åt frulle och bråkade lite med min punkterade cykel som stått oanvänd i några veckor nu, och inte fick jag till det den här gången heller, irriterande!! Jag får inte in någon luft i slangen och har provat med 3 olika pumpar... Lånade Tobbes cykel istället och drog till gymmet och simmade 30 min intervaller innan 55 min spinning med Emelie. Simningen var jobbig och jag insåg att jag är sjukt långsam nu mera, spinngen var riktigt rolig och svettig, prima musik att kötta till! :)

 

Nu ska jag resa mig från soffan och sätta fart och plugga till vokabulärtentan vi har nästa vecka. Sen blir det att baka lite pizza och äta den tillsammans med Josse innan det är dags för Converse-premiär (om det inte börjar snöna, skulle tydligen göra det idag men det är inte ett moln på himlen..??) och dans hela natten lång på E-puben med Nikki, Julia och Sofie från dietistklassen, hoppas jag orkar hålla mig vaken! Trevlig helg!

Kommentera

Publiceras ej