Fetaste fixarhelgen!

0kommentarer

I fredags förmiddag skrev vi den omtalade grammatiktentan och hur det gick känns som ett lotteri. Efter att ha pratade med de andra känns det snarare som jag kuggat än klarat den... Många frågor var självklara, andra som ett frågetecken. Och känslan av att ha kuggat kommer från att jag vet att jag gjort riktigt pinsamma, onödiga slarvfel och av att jag faktiskt inte pluggat ordentligt, men man får väl se det positiva i det; jag kommer aldrig mer göra fel på tillståndsverb och progressiv/enkel form av verb! Aaah frustrerande!! Men men det återstår att se hur det går. Kvällen spenderade jag med Emma, Sofia, Gustav, vin, bananskum och dans på Origo. Vi firade Emma som fyllt år tidigare i veckan och att vi lagt ytterliggare ett moment bakom oss. Det var en riktigt trevlig och rolig kväll!! :)

 

Cykelfix...

 

Lördag förmiddag vaknade jag efter sex timmars sömn och kände mig utvilad. Jag tänkte att jag lika gärna kunde gå på lördagsspinningen eftersom jag ändå var vaken. Men det var nog inte det smartaste jag gjort... Jag mådde topp men när jag satt mig på cykeln insåg jag hur galet uttorkad jag var. Vin, bananskum, dans, i princip inget vatten... Inte det mest optimala för ett svettigt och jobbigt spinningpass! Det var tuffa 40 minuter och mer än en gång hade jag lust att skrika åt instruktören ”men faaan tror du att det är lätt eller?! Tror du vi sitter här och mesar?! NEJ vi dör och vi pallar inte ”bara” 3,5 min stående efter dödens tempoökningar” Haha förlåt Johan, du är grym och jag får helt och hållet skylla mig själv!

 

Efter träningen slängde jag i mig lite blodpudding och drog till Ersboda och shoppade mat och lite inredning för att höja mysfaktorn i mitt rum. Jag var på Röda Korset också och fixade ett par byxor till nästa veckas maskeradbrännboll med dietisterna. Hittade superfina skor också, ett par till den kommande sittningen och ett par blåa sandaler, och så blev det en ny långkjol. Kul med fina kläder som dessutom inte kostar nånting! Heja second hand! Jag hann med att vårfixa Jossans cykel som jag lånar, min fina Unicorn och Gustavs cykel innan det blev kväll och Sara kom hit. Vi ägnade hela kvällen åt maskeradpyssel och film. Nästa helg väntar alltså eventet Kostbollen i Uppsala med alla kostvetare och dietister från hela Sverige. Det blir mässa, föreläsningar, sittning och som sagt brännboll. Vi från Umeå går på temat Björkarnas Stad och ska klä ut oss till björkar, kommer bli sjukt snyggt! ;)

 

Björkstam...

Huvudbonad in progress...

 

Igår blev det gofrulle framför Nyhetsmorgon, städning av korridoren, obligatoriskt söndagsfika där den som har städvecka bakar. Jag gjorde citronkladdkaka med jordgubb- och basilika sås. Tyvärr blev kakan inte speciellt kladdig men såsen blev ju i alla fall god! :P Och som jag skrev om igår hade jag äntligen min efterlängtade cykelpremiär utomhus för denna säsongen! Det var riktigt härligt att komma ut på vägarna och det blev en runda till och från Umeå hamn och färjelägret där. Knappt 7 veckor till Vättern så nu gäller det att samla så många mil som möjligt! Söndagskvällen spenderade jag med vokabulär- och litteraturplugg. Skönt att ha börjat, och nu är det dags att fortsätta igen! Har massor att hinna med innan det bär av mot Uppsala. Undrar hur jag ska hinna....?! MEN efter nästa onsdag blir fem moment två, bara att härda ut!

Kommentera

Publiceras ej