Cykelpremiär!

0kommentarer

ÄNTLIGEN har jag haft min efterlängtade cykelpremiär utomhus för denna säsong!! Igår vårfixade jag cykeln och idag när jag tog på mig cykelskorna, knäppte hjälmen, stoppade ner lite torkad frukt och nötter i fickorna och rullade ut på vägen fick jag den galnaste nostalgikänslan från förra sommarens cykelresa... En underbar känsla! :) Trots vidrig motvind och nått odefinierbart svagt tjutande ljud från framhjulet rullade min fina Unicorn på bra. Det blev en tur på dryga 40 km ut till Holmsund och Umeå hamn. En riktigt fin runda! Jag kände mig lycklig i hela kroppen när jag kunde skymta havet och det är otroligt vackert längst ute på udden vid piren och vindkraftverken. Jag kommer absolut cykla dit igen! :) Och en sak som är säker är att från och med nu blir det inte ett enda långpass inne igen! Visst att det kan bli långtråkigt att cykla ute också, och det kan vara jordens värsta motvind (som det var på vägen ut idag), eller ösregn, men det spelar ingen roll för det är så mycket roligare att cykla ute, tittat på omgivningen, känna dofter, höra fågelkvitter och svischa fram på vägarna! The spring is here!!


Piren ute vid Umeå hamn

Ljudet från vindkraftverken är riktgit mäktigt!
 
Min bästis med Södra Kvarken i bakgrunden
 
Blue bird!

Kommentera

Publiceras ej